Winter is coming

Nu har vintern kommit till Örnsköldsvik....nu börjar eländet!
 
Maya tog det hela med ro nu på morgonen (06:00), men hon gick lite högt med benen de första stegen...sedan var det full fart som vanligt. Det är ju inte heller första gången hon känt det vita kalla under tassarna....hon fick prova på snön nu i somras när vi åkte igenom Stekenjokk...(se den resan här). Hon försökte fånga de vita som dalade ner från himlen, men det projektet gav hon upp ganska snabbt....hahahah.
 
 
 
När vi gick ut vid 13:30, när jag vaknade så hade mycket av snön redan hunnit försvinna. Jag gjorde en loten blöt snöboll till henne, men hon ville inte riktig ta den i munnen utan hon slickade bara på den. Hon sprang efter den när jag kastade...men, när hon kom fram till den så stod hon bara och tittade på den. Ni ska se att innan vintern är slut så kommer hon att hämta det vita kalla snöbollen i munnen....
 
 
En del verkar förfasa sig över att den första snön kommer så tidigt...redan i oktober. Men, om ni ser på bilderna nedan så ser ni att oktober är inte alls något ovanligt....inte i den norra delen av Sverige i allafall.
 
När jag skulle hämta dessa bilder så insåg jag snabbt att alla är på Royce och Kuro....mina otroligt saknade och älskade änglahundar. Tänk, att fortfarande så knyter det tills sig runt hjärteroten när man ser på bilder av dom två underbara killarna. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att de inte längre finns med oss....suck!
 
27 oktober 2012
 
17 oktober 2013
 
21 oktober 2014
 
20 november 2015
 
1 november 2016
 
Så med andra ord.....så är den första snön helt rätt i tiden. Men, det trista just nu är att allt regnar bort i denna stund....regnet bara öser ner ute. Det som är positivt med att snön kommer är att det blir så mycket ljusare och trevligare ute - nackdelen är allt skottande och snö som fastar i pudelpälsar.
 
Spara