Jahapp.....då har denna dag kommit!

Måndag (16/9)
Fy, denna dag ville jag inte skulle komma så snart....men, men.....det är bara att gilla läget och accpetera att Izabell flyger iväg igen. Men, innan hon åker igen så måste hon säga hej då till sin mormor.....och detta hann vi med redan igår eftermiddag. Jag lämnade även kvar min bil där och hundarna ska få sova över hos henne inatt. Genom att vi gör så så slipper vi tänka på att hundarna varit si eller så längen ensamma hemma, när vi skjutsar Izabell till flygplasten i morgon bitti. Att min bil redan är i Järved gör att Jocke slipper köra så långt i onödan, utan kan bara släppa av mig och åka direkt på jobbet.
 
 
 
Tisdag (17/9)
Som sagt var.....klockan ringde 04:00 (som på ett vanligt förmiddagsskift), och 30 minuter senare var vi iväg till Umeå Flygplats. Åh, vilken tur att Jocke ställde upp även denna gång, för det är inte alls roligt att köra i mörker efter E4:an.....
 
 
Snart är vi framme vid flygplatsen......och det har redan börjat ljusna.
 
 
Ut med alla väskorna från bilen och så ska allt in i flygplasten också.
 
 
Det var en hel del människor redan på flygplasten och jag tror banne mig att vi såg Anja Pärson...hahha. Men, tillbaka till verkligheten och inchekningen av det stora bagaget.....phu. Hur i hela friden ska jag, mamma och Johanna ha någon kläm på detta....när vi kommer att stå på samma flygplats om ca 10 månader? Izabell har förklarat och förklarat för mig, men.....det är ju så mycket att hålla koll på. Tack och lov att Umeå flygplats inte är så stor....hahhaha + att det fanns personal att fråga på plats. Men, när vi ska åka så kommer det att vara ännu tidigare än Izabells plan till Arlanda. Izabells plan lyfter från Umeå klockan 07:30 och det plan vi tre ska åka på i Juli...det går redan klockan 06:15 på morgonen...jisses amalia.
 
 
Vi fick sitta ner en stund och bara prata och kramas innan hon behövde gå in genom säkerthetskontrollen. Åh, jag vill verkligen inte att hon ska åka igen....buhu. Det har varit så underbart att ha henne hemma hos oss dessa 14 dagar.....och jag saknar henne redan....och då har hon inte ens åkt än.
 
Nu sitter hon i avgångshallen och har redan passerat säkerhetskontrollen och väntar på att gå på planet, som efter en del byten skall ta henne "hem" igen. Vi kunde inte prata genom glaset som var mellan henne och oss, så vi fick skicka meddelanden på mobilen istället...hahha.
 
Lycka till på resan nu älskade barn......saknar dig redan så mycket!
 
 
Resan hemmåt gick i regnets tecken och än en gång är jag så tacksam att Jocke följde med och körde. Han lämnade av mig hos mamma och körde sedan vidare till sitt jobb. Jag hade en sådan lyx att jag fick frukost hemma hos henne + att få träffa mina pälsklingar igen. Det är verkligen tomt i huset (och i sängen) utan hundar...men, nu är ordningen återställd igen. Jag och mamma satt ett bra tag och pratade om USA resan vi ska göra tillsammans i juli och då kom jag på att jag har ju laddat hem SAS appen i mobilen.....genom denna app kan jag boka resan från Umeå till Whasington D.C.
 
 
Ikväll när Jocke kommer hem så ska jag försöka boka resan till oss tre brudar.....för jag vill gärna ha Jockes stöd i ryggen när jag gör detta.
 
Izabell har precis landat i Köpenhamn och nästa flyg hon sätter sig på tar henne ända till USA.