Full fart in i lördagen....

Idag skiner solen från en klarblå himmel....igen! Snacka om att jag har haft tur med vädret under min ledighet.....känner mig så nöjd över vädergudarna.  Det har varit så varmt idag så vi har bara behövt ha på oss en t-shirt.....så himla skönt.
 
Nu när all snö är borta inne på vår gård så åker hundarnas leksaker fram.....alltid lika populärt...hahah. Den absolut bästa leksaken Kira vet är den hon har i munnen.....en gammal hundpläd som jag knutit en bit av en trasig t-shirt runt om. Tänk, alla dyra leksaker som man köpt genom åren....och så är det något jag själv gjort som uppskattas mest. Maya hon tycker om kottar, pinnar och tuggben mest...hahha.
 
 
På förmiddagen vid 10:30 tiden så åkte vi till Återvinningsstationen, för att kasta en massa gammalt skräp som vi inte längre vill ha hemma på gården. Vi hade verkligen tur....för vi behövde inte vänta så hemskt länge innan vi kunde kasta vårt skräp. När vi åkte därifrån så var det en superlång kö med bilar och släp.....phu.
 
 
När allt var kastat och klart så åkte vi hem till min mamma. Jag ska nämligen få tre gamla stolar (Grythyttan) av henne som vi kan ha ute på gräsmattan...de behöver bara lite kärlek innan vi kan börja använda dom. Jag fick också en gammal mjölkkruka som farmor och farfar har använt för länge, länge sedan. Självklart så fick vi lite fika och vi kunde sitta ute i solen ute på hennes altan och surra lite innan vi åkte vidare hemmåt.
 
 
Promenaddax.....och snart, snart kan vi gå in i skogen igen. Men, det är fortfarande väldigt blött på vissa ställen. Längtar så efter skogspromenader igen......trots att skogen är avverkad.
 
 
Det börjar spira ute i naturen nu....så underbart att få se någonting annat än vitt.
 
 
Bus på gården.....såklart!
 
 
Skål......sköna maj!
 
 
Behövs det verkigen tre kockar.....hahahha. Men, hundarna lämnar inte hans sida när det är dags för grillning.....för det kan ju mot förmodan tappas någonting på marken. Grillat är ju bara så himla gott....mums!