Påsktider...

Nu närmar vi oss påsk....och denna månad har verkligen gått i raketfart. Nästa helg är det påsk + att vi måste komma ihåg att ställa om klockan till sommartid. Det är så synd att själva påsken egentligen bara är en enda helg och då orkar jag verkligen inte pynta så mycket. Brukar ni gå All In med påskpyntet? Det jag brukar göra är att sätta ut dun i vårt plommonträd....så även i år. Men, tyvärr så har dunet (som är samma som förra året) blekts väldigt mycket. Men, men......upp ska de små rackarna i allafall!
 
 
Även tulpanerna som jag köpte i torsdags håller på att slå ut.....och de är ju bara så vackra! Inne brukar jag plocka fram häxan.....och en och annan tupp. Godis i påskägget tror jag vi hoppar i år....för annars brukar jag ALLTID ge Izabell ett ägg med lite gott och blandat i. Jag borde ha skickat ett till henne, men....som vanligt har jag helt enkelt glömt bort hur lång tid det tar för ett paket att komma fram till USA. Så i år hoppar vi påskägget....men, nästa år ska jag banne mig skicka ett till henne och Kris.
 
 
Tidigare på dagen så sken solen på oss, men tyvärr så försvann den senare på dagen....suck. Men, avsaknaden av solen verkar bara vi människor bry sig om.....hundarna de har det gött i allafall. De har nyss kommit ut från vårt lilla snickeri, där Jocke håller på att såga och greja till lister till ett fönster. På den trappen har man verkligen koll på allt som händer....och de har även full koll på vad både husse och matte gör.