Maya och Kira

Maya och Kira.....de måste nog vara en av världens mest fotade pudlar...hahha. Jag kan liksom inte få nog av dem.....och kameran älskar dem båda så mycket. Maya blir 7 år den 10 april och Kira blir 6 år den 24 december. 
 
Båda mina tjejer har två helt olika personligheter.....vilket jag kan tycka är ganska roligt. Maya hon har en "will to please" attityd och Kira har en mer fundersam och försiktigt attityd. Båda älskar människor, men Maya tar detta till en högre nivå. Hon liksom "skriker" utav glädje, när hon ser någon hon känner igen....vilket jag kan uppleva en aning jobbigt. Kira blir också glad, men hon vill hellre springa omkring med någonting i munnen.
 
Maya skäller inte alls......men, det gör Kira desto mer!
 
Ute på gården är det oftast Maya som jagar Kira när de leker, men det är oftast Kira som sätter igång leken. Kira är mycket snabbare än Maya.....så Maya kan bli lite frustrerad och blir då hårdhänt i leken. 
 
Men, nu komer alla bilderna på mina sköna bönor....som alldeles nyss är tagna ute på vår gård.