Hämtat hem Husbilen idag

Idag (på min lediga fredag) tog Jocke ut ATF från lunch....för idag ska vi åka ner till Marieberg i Kramfors för att hämta hem våran husbil "Sara". Jockes pappa följde också med oss, så att även han kan hämta hem deras husbil.....alltså två flugor på smällen.
 
Självklart så ska det regna och det är bara +2 grader ute....brrrr. Det tar ca 1 timma och 15 minuter för oss att komma fram dit.....till skräckens näste. Jag vet inte vad det är...men, jag får rysningar i kroppen varje gång jag ser denna monstruösa byggnad "from hell".....och jag är lika glad varje gång vi lämnar detta ställe bakom oss.
 
 
Våra husbilar var redan utkörda.....så det var bara för Jocke och hans pappa att gå och hämta ut nycklarna.
 
 
Det fanns inte en människa så långt ögat kunde nå.....så hundarna kunde springa lösa en liten stund i regnet. Jga trodde att det skulle vara full aktivitet med utlämning av husbilar och husvagnar...men, icke sa nicke. Det var bara vi där. De flesta kanske inte kunde på en fredag, så ruschen blir nog i morgon skulle jag tro. Men, lika glad var hundarna för det.....för att få vara lös på ett nytt ställe är alltid lika spännande.
 
 
In i bilen med vovvarna....för nu bär det av den lika långa vägen hem igen. Men, denna gång går det betydligt saktigare....det är inte lika enkelt att göra omkörningar med en husbil.
 
 
Så trist väder det är.....och absolut ingen värme alls ute. Vart tog solen och värmen vägen?
 
 
Men, nu står våran husbil hemma på gården igen.....alltid lika skön känsla i kroppen. Så fort det blir bättre väder så ska jag ut och städa bort vintern och alla dynor, madrasser och mattor ska in i husbilen igen. Men, så länge det är så här kallt.....vette sjutton när det kommer att bli. Så snälla sol och värme.....kom hem till oss snart, vi saknar liksom er!