Den blomstertid nu kommer...

Åh, så det är vackert ute just nu med alla blommorna som slår ut en efter en. Häggen gör även att det doftar underbart utomhus med sina vita blomklasar. Det är nästan så att man inte vill åka på jobbet i eftermiddag....hahhaha. Men, jag har varit borta från jobbet alldeles för länge....så det är bara att fösöka komma in i ett "work mode" och göra det bästa utav sitiationen. Men, det positiva är att jag bara jobbar två kvällar.....sedan är det helg igen. En mjukstart är aldrig fel....hahahha.
 
Idag skiner solen från en lite molnig himmel och det är +11 grader, så än så länge har inte värmen kommit till oss här i Västernorlland. Vindarna är kalla, så jackan behövdes idag på min och hundarnas promenad.
 
 
Titta så vackert det är med alla blommor.....
 
 
Täfteån ar lugnat ner sig nu och porlar bara fram genom lanskapet.....men att få höra ljudet utav vatten är magi på hög nivå.
 
 
Häggen......ja, den doftar helt underbart just nu och vacker är den också. Nu väntar vi bara på att syrenerna också skall slå ut. Visst har ni hört uttrycket "mellan hägg och syren"? Det ska visst ha myntats av en skomakare för länge sedan som hade satt utt en skylt på sin dörr.....att han helt enkelt hade tagit semester mellan hägg och syren. Om jag fattat detta rätt så brukar det vara ca 2 veckor mellan dessa underbart ljuvligt doftande "träd". Så den skomakaren tog alltså två veckors semester det året....hahah.
 
 
Åh, jisses så hundarna drar i kopplen....phu! De har så brottom med att komma fram till sina hundkompisar......om de är ute vill säga. Men, de har bara tre saker i huvudet just nu och det är Wilma, Sally och Alice....hahahha. Jag säger till dom att ta det lugnt och de tittar på mig och saktar ner lite.....men, tyvärr så verkar de glömma att gå fint väldigt snabbt. Denna procedur får vi göra om många, många gånger.....ända tills de inser att deras kompisar inte är ute idag.
 
 
Nä, nu ska jag börja förbereda mig iför eftermiddagsskiftet.....för om ca två timmar måste jag sätta mig i bilen och åka de två milen jag har till jobbet.