Pumpan...

Ikväll kom jag på att pumpan jag klöpt måste ju ut ikväll.....så sagt och gjort ut och fixa lite så att pumpan får det skönt utomhus. Jocke hjälpte mig att lyfta ner urnan och jag fick lov att ta på mig pannlampan för att kunna se när jag klippte av lite granris. Det är beckmörkt ute.....och klockan är nu bara 18:00.
 
 
Nu till själva pumpakarvandet....hahahha! Den blir aldrig som jag hade tänkte mig...för när jag skulle lyfta utav locket så fick jag "pinnen" i handen. Ropar på Jocke och han kommer med superlim och limmar den tillbaka på pumpalocket. Han är verkligen en räddare i nöden...min Jocke! Jag har också alldeles fel verktyg för att få snygga jämna snitt med och pennan var röd. Men, i mörkret kommer det ju inte att synas. Det är ju som sagt var tanken som räknas...eller hur!
 
 
I mörkret belv det faktiskt riktigt fin måste jag säga....hahahah! Nästa år ska pumpan vara större och då tänker jag använde filékniven och en nättare penna....kanske bläck.
 
 
Glad Halloween på er alla!