Spännande dag på landet...

När jag tittade ut från köksfönstret vid ca 13:00 tiden så såg jag tre hästar springa lösa på lägdan en bit från vårt hus. Jisses.....vet ägaren om att hans hästar är på vift?
 
 
Hästarna såg ut som om de var på väg ner till den andra två hästarna som finns här i byn. Men, den hagen är ju precis intill vägen som är trafikerad av snabba bilar och timmersläp....hua.  Försökte ringa honom och samtidigt försöka hålla koll på vart de skulle ta vägen. Fick inget svar, men när jag tittade ut så såg jag honom komma gående ner mot den andra hästhagen....han visste var de var.
 
 
Pust, nu ser jag att han fått tag i sina tre hästar, men nu ska han gå med denna en bra bit efter vägen innan han kommer in på en lite mindre trafikerad väg. Han höll i två hästar och den tredje gick lös bakom de andra...och samtidigt kom det bilar från alla håll. Phuuu!
 
 
Detta var rikitgt spännande tyckte Maya...men vi stod inne i värmen och tittade. Det är alldeles för kallt ute idag... det är -19 grader ute....brrrr!
 
 
Slutet gott, allting gott....hästarna infångade och de är nog hemma igen i sitt varma stall. Undra hur länge de har varit ute på vift innan jag såg dem?