Valpbesiktning....

Idag följde jag med Margareta till Djursjukhuset (09:30)...nu ska 5 av valparna besiktigas. De resterande två valparna ska levereras senare....så de får sina besiktningar lite senare. Besiktningen får visst inte ske mer än sju dagar före utlämning till de nya ägarna...
 
 
In med alla fem till ett undersökningsrum....så spännande (det tycker både jag och alla valparna)! Bara efter en liten stund så sprang alla valparna och utforskade, bet och slet i allt de kom åt...hahahha. Min lilla Vitterklippens Mysiga Kira....det är hon med rött halsband.
 
Nu ska de kollas bett, leder, ögon, hull, om kulorna fanns på hanarna, hur de gick, vaccinationssprutan och så den hemska chipsprutan. Jisses så de gnällde när chippet skulle in under skinnet....vissa gnällde på båda sprutorna....men, alla gnällde mer eller mindre när chippet skulle in. Stackars små liv......pust! Jag fick trösta valparna efteråt....när det var dags för nästa på tur.
 
 
Nu är valparna helt knäckta och supertrötta...en efter en så somnade dom.
 
 
Hämtade in Maya för att kolla hur mycket hon väger nu.....hela 6,6 kilo väger nu vår lilla tös. Men, hon var lite nyfiken på valparna i buren....men Margareta var roligast ändå. Undra hur Maya kommer att tycka när Kira kommer hem till oss på torsdagskväll? Så spännane....
 
 
Veterinären sa att tikarna brukar gnälla mindre än hanarna när de ska få sprutor och att hanarna också har lite svårare att skiljas från sina kullsyskon och mamman än vad tikarna har. Hmmmm...kan det verkligen stämma? Denna kull var det bara två stycken som inte gnällde av vaccinationssprutan (en hane och min Kira).....så den teorin sprack iallafall denna gång..hahaha. Att Maya ska haft lättare att komma in i ett nytt hem än vad hanarna jag haft tidigare...det tycker ag inte heller....
 
Vad har ni för erfarenhet av detta?