Varit och hälsat på Margareta och alla pudlarna

Så otroligt trist....det regnar och är gråmulet ute. Jag som tänkte att jag kunde få lite vackra bilder i solen idag på alla underbara pudlarna hemma hos Margareta. Men, nu regnar det och bilderna blir som de få bli. Jag får prova åka ut någon annan gång när solen skiner.
 
Alla hundarna var ute när jag kom hem till henne - det var Joy (nakenhund), Tysken, Opal, Prinsessan och lilla My. Den förste som kom fram och hälsade mig välkommen var Tysken och Prinsessan stod och var lite skeptisk till mig från början, men det släppte ganska snabbt. 
 
 
Mayas mamma Opal och den vackra och ståtliga Tysken...
 
 
Bustajm....ute i regnet, men My (Mayas helsyster) hon ville inte busa med de andra, hon ville bli kliad av mig istället!
 
 
Tysken och Opal i bakgrunden! Kolla bara vad vacker han är.....
 
 
Tysken i soffan inne i värmen. Han är helt underbar...så otroligt mysig! Han ville nästan klättra upp i mitt knä och ville bli gosad med nästan hela tiden. En helt supertrevlig och vänlig kille....jag blev kär i honom där och då. Jag förstår precis varför Margareta säger att han är speciell....
 
Vi fikade och jag kliade alla hundarna en i taget (alla förutom Joy).....men, My ligger nära hjärtat mitt - hon är så lik Maya till sättet.
 
 
Maya fick träffa Tysken hon också innan vi skulle åka, men det var så himla trist att vara ute i regnet. Maya tyckte det var lite läskigt...han är ju mycket större än honom (än fast han är yngre än henne). Men, lite bus han de med i allafall.....trots att det regnade och vi alla blev blöta.
 
 
Tysken kommer att bli pappa nästa vår (om allt går som det ska). Det skulle vara så häftigt att ta en valp ifrån My eller Lykke (som bor hemma hos Ulla-Britt)....det är inte alla gånger man har chansen att få träffa både mamman och pappan till valparna.
 
Alla hundarna jag träffat från Vitterklippens kennel är helt underbara och alla har ett supertrevligt temperament!