Höstfix....

När Jocke och Maya gick på en lång promenad så gick jag ut och fixade lite inför hösten (som redan är här). Det ska bort med gamla blommor från rabatten och i blomlådorna....så på med arbetshandskarna och börja röja...
 
 
Nu är det ju en sådan tur att vi har en granhäck....så på med handskarna igen och med sekatören i högsta hugg började jag ansa granhäcken på kvistar som sticker ut (om man så säger...hahaha). Nu ska detta granris i blomlådorna/urnan.....nu kan vintern komma.
 
 
En tapper liten ros i rabatten får kämpa på ett tag till. Jag hade inte hjärta att klippa ner den....
 
 
Det gick ganska bra med mitt knä....jag trodde att det skulle göra mer ont än vad det gjorde. Men, samtidigt så är det ju bara ryggen jag böjer på när jag rensar bort allt gammalt.
 
Har burit in grillen, regnmätaren, vattenkannan också.....det känns så skönt när detta är gjort!
 
Jocke och Maya har ännu inte kommit hem....undra hur lång promenad de ska ta egentligen?