Möte och spruta

Har sedan tid tillbaka bokat en tid för Mayas rabiesspruta idag klockan 15:00.....en spruta som hon måste ha för att kunna åka utomlands. Men, typiskt nog så hade företaget bestämt att vi skulle ha en utbildning i hörsel och buller idag klockan 14:00 till 14:45. Jag går egentligen på ledighet torsdag morgon, men som sagt var.....
 
Fick lov att åka och lämna Maya hos mina föräldrar och de skulle möta mig på Reginas med Maya och jag skulle snabbt som attan försöka hinna till Reginas innan klockan 15:00 - jag har alltså 15 minuter på mig!
 
Först mötet på jobbet....
 
 
.....sedan mötet var klart så var det snabbt in i bilen och åka mot stan!
 
 
Jag hann......och var där strax före 15:00.
 
 
Mamma satt redan inne på Reginas och väntade på oss och Maya skulle vägas och kollas att chippnummret stämde. Maya väger exakt 6 kilo nu.....stora damen!
 
 
Nu går vi in till ett rum och veterinären kommer och ska ge henne en rabiesspruta. Det måste vara en veterinär som gör detta, genom att det ska skrivas in i Mayas EU-pass.....därför har jag fått lov att boka in en tid. Maya reagerade inte alls på sprutan, men ville inte alls smaka på deras "nyttiga" hundgodis, dem spottade hon bara ut.
 
Veterinären sa att hon tyckte att jag skulle avmaska Maya innan vi reser in i Sverige igen - hon tyckte att jag skulle köpa med mig Milbemax. Just denna avmaskningstablett är för bandmask, rundmask och veterinären sa att den även tar hjärtmask. Jag skulle ge tabletten 24 timmar innan jag åkte in i Sverige igen och ge henne en avmaskningstablett igen när vi kommit hem igen.
 
 
Hundgodiset vid receptionen var så mycket godare tyckte Maya....hon åt med glatt humör. Mums!
 
 
Vi gick sedan in till Zoobutiken för att köpa mer hundmat och det blev också två smarta plastskålar som passar bra inför semetern och tuggben.
 
 
...och så de vackra äppelblommorna!