Släkt....

Det var nu några dagar sedan som en man kontaktade mig via FB....han hade sett detta bomärke på min blogg. Han håller på att släktforska på Karolinas sida och just Karolina är min farmors farmor.....
 
 
 
Mamma har nu letat bland gamla kort och detta har hon hittils hittat:
 
På kortet nedan så har det varit en släktträff i Kvaved och året kan ha varit 1947. Det är farmors mamma Hilda som står längst fram till höger i bild, men tanten i glasögon visste inte pappa vem det var. Pappa själv sitter ner i mitten av bilden, ca 5 år gammal.
 
 
 
Denna bild nedan så fyller farmors bror Gunnar hela 50 år!  Med i bild är (från vänster till höger): Dagny, Edla, Gustav, Hilda ocg min farmor Gunhild. (I syskonskaran så saknas Hildur på denna bild).
 
 
 
Ett gammalt urgulligt kort på Farmors pappa Gustav och mamma Hilda Sundberg. Visst är de bara för söta!
 
 
 
På denna bild nedan så har vi Hildas syster Frida
 
 
 
På denna bild så står Hildas bror Oskar Berglund med en fin häst...
 
 
 
Hilda och tre av hennes döttrar - Hildur, Dagny och farmor Gunhild.
 
 
 
Denna bild nedan kommer är på min stammor Karolina Elisabet Sundberg (bilden lånad från Martin Svedberg).
 
 
Så spännande :)
 
Detta ska föreställa min farmors farmors mor Sara "Kajsa" Katarina Nilsdotter. Detta är alltså Karolinas mamma! Otroligt....
 
 
#1 - - Martin Svedberg:

Sara "Kajsa" Katarina Svedberg, född Nilsdotter 1820-1910 var gift med Jonas Svedberg 1815-1893, han var den förste med namnet Svedberg i vår "klan".


Svar: Så spännande :)
CARINA WESTIN