Julgranen på plats...

Ja, jag vet...man ska inte klä julgranen förrän dagen före julafton - eller på julaftons morgon! Men, tyvärr så kan jag inte hålla mig längre, så ikväll har jag klätt vår gran. Jag ser bilder på granar överallt på FaceBook - så jag tänkte - kan de så kan jag! Jag älskar bara denna årstid med allt vad det innebär - likaså den klädda granen med alla ljusen, glitter, kulor och pynt. När jag tycker om julen så mycket, så varför ska man vänta med att sätta upp och pynta granen - den får ju bara vara uppe en allt för kort tid då.
 
All magi, förväntan, pynt, pyssel, ljus, paket.....allt sker just nu före jul. Efter jul så känns det som om någon slagit hål på min julbubbla. Så innan jul...just nu och de dagar som nu är kvar innan jul.....de är så magiska för mig! Jag bara ÄLSKAR JULEN och nu ska jag sätta mig ner i soffan med en god kopp lavendelte och sitta och beundra julgranen....
 
 
Nu är det bara få saker kvar för mig/oss att göra innan självaste julafton och det är att laga lite mat...men köttbullarna och janssons får vänta tills lite närmare jul. Så just nu kan jag bara luta mig tillbaka och njuta.....ända fram tills dagen med stort D - självaste julafton. I år ska vi fira julafton hos Jockes föräldrar tillsammans med hans syskon, syskonbarn och min Izabell + alla hundarna (det blir fem stycken sammanlagt).
 
Nedräkningen har börjat....