Återblick på året som varit - 2018

Det har ju liksom blivit en liten tradition som jag har...att visa det positiva och det negativa som hänt under det gångna året. Så här kommer 2018.....och som vanligt så visar jag det positiva först i varje månad! Detta år och förra året har trots många fantastiska positiva (+) stunder i mitt liv även haft en hel del negativa (-). Tack och lov så är det fortfarande supersvårt att välja en positiv bild, men ännu svårare att hitta negativa.
 
JANUARI
 
+ Mayas overall....helt ovärderligt enligt mig. Hon är alldeles torr på kroppen när man tar av henne den...det enda snö som fastnat i hennes päls är längst ner på benen/tassarna, lite undermagen och på hennes bak.
 
-  Allt snöskottande...det snöar och snöar och snöar. Det känns som om vi inte gör något annat än att skotta snö.
 
 
FEBRUARI
 
+ Såret efter Mayas kastraktion läker så fint och snabbt. Hon är precis som vanligt = full fart!
 
-Snön slutar aldrig vräka ner och jag tar mig knappt fram från bilen och hem + att bilen fastande i snön på garageuppfarten. Snön gick långt ovanför mina knän....så mycket snö har det kommit bara på en natt.
 
 
MARS
 
+ Solen börjar värma en frusen själ. Underbara värmande sol.....som jag har längtat efter dina värmande strålar.
 
- Operationsdagen närmar sig med stormsteg och det är stomipåsen skall opereras bort och att jag bara hatar allt vad sprutor heter.
 
 
APRIL
 
+ Hämtat hem husbilen från vinterförvaringen....underbart! Nu är det verkligen vår i luften....längtar redan efter vår första tur i år.
 
-Omläggning av operationssåret varje dag hela april....suck. Såret skall läka innifrån och ut och det är djupt....detta kommer att ta tid.
 
 
MAJ
 
+ Första campingen för denna vår/sommar - Skule havscamping. Denna resa var helt underbar och vilken underbar utsikt vi har...
 
- Huggormarna har vaknat av solen och värmen....överkörda gillar jag dem bäst! Är så rädd att Maya ska bli biten av en sådan äcklig varelse.
 
 
JUNI
 
+ Ny matta till husbilen - så bra det blev! Mattan är skräddarsydd efter vår husbil och det är Jocke som gjort det.
 
- Tvättat två trisslottter med vinst på á 30 kronor styck....undra om de fortfarande är giltiga?
 
 
 JULI
 
+ Resan till Frankrike med husbilen tillsammans med Jockes föräldrar - magiskt. Vilken otrolig resa vi gjort - genom Danmark, Tyskland, Holland, Belgien och Frankrike.
 
- Det var att man inte fick ta med sig hunden in på museum. Vi fick gå in på museumen i skift, men vi har ju semester.
 
 
AUGUSTI
 
+ Camping med våra föräldrar på Ava Camping - ännu en otroligt härlig helg med vår husbil.
 
- Tandläkarbesök....say no more! De kom fram till att jag behöver få en rotfyllning - fick en tid i november.
 
 
SEPTEMBER
 
+ Det har kommit en lekkamrat till Maya i byn - en mellanpudelflicka som heter Wilma. Så otroligt roligt att det är en pudel i Mayas egen storlek....som dessa töser har busat med varandra.
 
- Har gjort illa mitt högerknä...aj! Klev ner från en pall och vred till känt....troligast skadat ledband eller menisken.
 
 
OKTOBER
 
+ Höstens alla underbara färger. Älskar bara hösten....med den klara luften och alla underbara färger på trädens blad.
 
-Av någon anledning så har ortopeden skickat tillbaka remissen läkaren skrivit åt mig. Fattar ingenting just nu....när jag ringde sa de att de inte opererar knät om man är över 40 år.
 
 
NOVEMBER
 
+ Adventspysslet har börjat....helt underbart. Juletider, advent, julklappasinköpen har börjat. Tända ljus både inne och ute....njuter i fulla drag.
 
- Läkaren har sjukskrivit mig året ut....knät blir inte bättre. Har fått röntgen och de har kommit fram till att jag har en ganska stor skada på menisken.
 
 
DECEMBER
 
+ Julen är här....magisk, gnistrande och alldeles underbar!Nuter, njuter och åter njuter...jag önskar bara att december inte gick så otroligt snabbt.
 
- Plogbilen tar absolut ingen hänsyn till att det finns människor och hundar efter vägen. Jag saknar trottoarer.....
 
Ja, så här mitt år 2018 varit - fullt av många glada och ett antal mindre glada stunder - men, det är ju så livet skall vara. Hade allt varit på topp hela tiden så skulle man troligtvis inte njuta så mycket av de positiva och glädjande stunderna.
 
Nu hoppas vi på en ännu mer glädjande 2019 - GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!