Date med Lena och hundarna!

Idag träffades jag och Lena + alla hundarna vid Floragränd....ca 13:00. Vi ska gå en promenad runt Höglandssjön, den större av dom.
 
Lena är bara så underbart härlig att träffa...man blir liksom så himla peppad på hundträning. Hennes egna hundar Tuffy och Mio är så fina och lydiga....så vill jag att Maya också ska vara. Men, det sker ju inte av sig själv....hmmm.
 
Vi började med att gå.....och surrade om allt möjligt - i hundarnas tecken såklart!
 
 
Nu ska vi stanna till och ta oss lite fika. Jag har med mig en fullproppad ryggsäck, med lite allt möjligt. Lena hade också med sig fikabröd...så nu ska vi festa loss. Men, först så blir det vatten till hundarna....och så gofika till oss. Mums så det var gott....
 
 
Vi satt och pratade lite om att Maya drar så i kopplet och Lena som nu är rallylydnadsinstruktör, lärde ut lite enkla knep till mig....följsamhetens a och o. Hon visade också och Maya var hur duktig som helt...det märks att Lena är så himla duktig på det hon gör och lär ut. Jag har ju en duktig liten hund....hahahah! Jo, Maya är väldigt lyhörd och lättlärd, men jag har liksom fastnat i ett alltför djupt hjulspår när det kommer till att korrigera henne när hon drar i kopplet. Lena hon hjälpte mig....tusen tack för det. Nu ska det bli träna av.....hahahha!
 
 
Efter fikat och dressyrtips så gick vi vidare....
 
 
Tusen och åter tusen tack Lena för pepp och surr.....det behövde jag verkligen kände jag! Detta måste vi göra om fler gånger....är så otroligt tacksam för de tips och knep du kom med idag och vill gärna ta emot fler. Det märks så tydligt att Lena verligen brinner för den inlärningsmetod som hon arbetar med.....det riktigt lyser om henne när hon börjar prata om olika metoder. Jag bara står och njuter och lyssnar....man blir så peppad utav henne och hennes underbara hundar.
 
Nä....nu ska jag ut och börja packa husbilen innan Jocke kommer hem om ca 30 minuter. Vi ska till Salusand över helgen tillsammans med Jockes föräldrar och hans bror Christer (från Sundsvall). Det ska bli så mysigt och Maya ska få träffa sina pälsbeklädda "kusiner"....alla fyra.
 
Trevlig helg och återigen....TACK Lena för den trevliga promenaden.