Grattat mamma idag!

Träffade Jocke efter jobbet och vi åkte för att käka på Burger King - sedan åkte vi ut till Järved för att gratta mamma. Innan jag träffade Jocke så stannade jag och köpte fina blommor till henne. Jag köpte även en vas och lock med hål i till mig själv, de var så fina...
 
 
 
Maya skulle hälsa på alla...såklart!
 
 
Mats (brorsan) har gjort denna till pappa som han ska ha på skortsstenen på båten han håller på att fixa till. Riktigt tjusig måste jag få säga...
 
 
Mamma gav Izabell en försenad julklapp....en figur som Izabell själv har gjort när hon var 7 år gammal. Den var väldigt invecklad genom att man kunde röra de gröna delarna lite hur som helst så att figuren ändrade utseende och form. Izabell var kreativ redan då.....hahahah!
 
 
Pappa gav en ritning som han själv gjort på någon del han vill Mats ska fixa till honom till båten och nu sitter två konstruktörer och tittar på den. Undar vad det tycker om hans ritning och måttsättning?
 
 
Nu blir det fika....mums!
 
 
Mamma fick en bild på henne och pappa när de var ute och övernattade på någon ö här ute i skärgården utav Sven-Erik och Maggan. Men, det gick sådär genom att de hade glömt tältet hemma och de fick sova under en presenning istället....fullt påklädd. Vilket äventyr de varit ute på...hahahah!
 
 
 
Maya vill busa med Izor, men han vill fortfarande inte leka med henne. Hon gör tappra försök.....men, tillslut så satte han sig i fåtöljen istället - det är lugnast så tycker gammgubben.
 
 
När vi skulle åka hem så blev det lite beundran över brorsans nya bil.....hahaha! Det verkar vara väldigt populärt med gråa bilar - föutom min som har bagageluckan öppen...den är blå.
 
 
Nä...nu åker vi hem och tar det lugnt resten av kvällen. Blir nog en tidig kväll igen genom att jag måste ju upp vid 07:00 i morgon bitti.....suck!