Äppelmuffins med knäckigt täcke

Har nu på kvällen bakat Äppelmuffins med knäckigt täcke...mums! Jag tripplade receptet denna gång och fick 60 stycken goda muffins.....om man följer receptet som kommer i slutet at inlägget så får man ut 20 stycken.
 
Fram med alla ingredienserna...
 
 
 
Började med att smälta smör och blandade sedan i socker och havregryn....detta ska stå och dra och svalna till det knäckiga täcket ovanpå muffinsen.
 
 
 
Kom ihåg att jag har ju Storytell och vips så hade jag underhållning samtidigt som jag/assistenten bearbetade muffinssmeten.
 
 
 
Sedan var det dags att börja skala äpplen och blanda dessa klyftor i kanel och socker. Snacka om att det blir mycket skalande med våra egna pyttesmå äpplen...det skulle egentligen vara 9 vanliga äpplen i muffinsen. Pust....
 
 
 
Nu till det roliga....hälla smeten i formarna och trycka ner äppelklyftor + att smula över knäcktäcket.
 
 
 
Klart och det doftar helt underbart här hemma....
 
 
 
Här kommer receptet...
 
 
 
En lite rolig grej som jag såg idag när jag skar upp lite paprika till en smörgås tidigare idag....HOT LIPS! Helt underbart och jag skrattade när jag upptäckte vad parikan såg ut som...trevlig helg och puss på er alla!
 
 
#1 - - Karin B:

Så gott det ser ut!

Svar: Ja...de är riktigt goda. Lite annorlunda än bara vanliga äppelmuffins :)
CARINA WESTIN

#2 - - Caroline:

De ser riktigt goda ut och låter gott med knäckigt på. :)

Svar: De är riktigt goda också :)
CARINA WESTIN