Maya VS Snö

Maya fick sig en liten chock i morse när hon skulle gå ut och pinka....det var alldeles vitt ute! Det såg ut som om hon tänkte...vad i hela friden är detta? Efter många om och men så hittade hon tillslut lite gräs att kissa på....alldeles intill huset....hahahah.
 
 
Bajsade gjorde hon inte....så det var bara att klä påsig och bära den lilla damen genom snömassorna ut på vägen. Efter en stund så satte hon sig att bajsa....mitt bilarnas hjulspår.....stackars liten. Maya vill annars gå långt ifrån vägen när hon ska bajsa, det kan hon nog glömma nu...
 
 
Frukosten avklarad för de tvåbenta - nu ska vi ut och skotta på gården. Jag sopar av bron, skottar trappen ner till infarten och tar sedan snöbjörnen och skottar framför garaget.....Jocke han startar snöslungan. Han gör en massa fina gångar åt Maya ute på gräsmattan....husse är snäll han!
 
 
Nu när gångarna av uppkörda så hämtade jag Maya så hon får göra ett test.....jag tror det blev godkända av den lilla primadonnan. Efter en liten stund så började hon springa utanför gångarna...hon hoppade som en liten kanin fram och tillbaka....jag tror hon tyckte det var ganska roligt trots allt.
 
 
Jag tog fram snöbjörnen igen för att skotta lite mer framför bron...där hon kissade i morse. Men....hon VILL INTE huka ner sig för att kissa i det kalla vita otäcka.....hon vägrar. Hmmmmm....hur ska detta gå?
 
 
Nu ska det bli gott med en varm kopp te/kaffe och lite fika...bara husse kommer in!
 
 
Nu ska vi prova släppa ut henne igen...hon har nu torkat till lite.....håll tummarna att hon kommer att kissa :)
 
#1 - - Karin B:

Så mycket snö ni har fått!

Svar: Ja, och allt kom på en gång....ca 3 dm....pust!
CARINA WESTIN

#2 - - Lena Tuffy & Mio:

Ja....hon vänjer sig till slut. Å när våren kommer söker hon snöfläckar 😉
Jag har overall på mina så dom inte behöver ha fulla pälsen av snö....

Svar: Ja, det går lite bättre nu med kissandet....hhhahaha. Vad har du för overaller till dina hundar? Har köpt ett Hurtta täcke åt henne...
CARINA WESTIN

#3 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Hoppas att det går bra med kissandet för henne, men det är väl läskigt och kallt att kissa i snön :P
Söt är hon i alla fall :)

Svar: Hahaha....kissandet går bättre och bättre. Hon har ju liksom ingen val...hahhaa. Tack...ja, hon är ett litet charmtroll <3
CARINA WESTIN