Snö och telefonsamtal

Ja, vart ska jag börja.....vi börjar med en bild och så tar vi det i turordning efter det.....pust!
 
 
När jag skulle betala hundväskan via Klarna igår så upptäckte jag att de fyra sista siffrorna i kontonummret de ska dra pengar ifrån inte existerar längre. Ringde upp Klarna och de sa att jag måste kontakta min nuvarande bank för att ta bort autogirot till det inte existerande kontot. Sagt och gjort....min bank var lite frågande över det jag berättade, men skulle själva kontakta Klarna och sedan ringa upp till mig igen. Tjejen från min bank ringde upp mig igen och sa att nu hade Klarna sagt att jag måste kontakta min gamla bank...jahapp! Ringde min gamla bank och berättade hur det låg till och de tyckte att Klarna borde kunna ta bort det autogirot själva för de kunde inte göra någonting på en konto som inte längre existerade. Men, att jag kunde åka in till närmsta kontor och fråga hur jag ska göra....tillbaka på ruta 1 med andra ord. Så nu måste jag försöka få kontakt med Klarna igen....suck! Ligger det inte i Klarnas eget intresse att hjälpa mig? Så konstigt tycker jag...för de vill väl ha in pengarna...eller?
 
 
Ringde sedan till Röntgenavdelningen för att ändra på ett recept jag fått som jag ska ta i samband med CT röntgen den 19 maj. Jag hade specifikt sagt till att jag inte klarar av att dricka 4 liter äckligt saltvatten, det kommer bara att vända i magen och komma upp igen. Har testat detta 2005 när jag gjorde denna röntgen och fixade det alltså inte, fick då ett annat medel utskrivet så bestod av att dricka två glas av någon laxerande ämne och sedan dricka en massa vatten mellan gångerna och det funkade betydligt bättre. Blev omkopplad till sjuksköterskan som har hand om röntgen och hon kunde inte ändra receptet själv utan måste först prata med en läkare. Hon skulle återkomma till mig under dagen om det nya receptet inte skulle gå igenom och om det måste ha ett godkännade från min läkare Staffan - om hon inte skulle höra av sig så skulle ett nytt recept komma inom kort till brevlådan. Jahapp....då väntar man där med!
 
 
Ringde Human Resurs på grund av att min sjukskrivning får ut den 20 maj och jag ska få göra röntgen den 19 maj och jag undrade hur jag skulle göra. Fick då reda på att min läkare Staffan nu går på 2 veckors semester...suck! Men, hon jag pratade med sa att hon skulle prata med Staffan idag och återkomma till på eftermiddagen idag och berätta vad som händer. Jag kommer aldrig att klara av att gå på ett 12 timmars nattskift efter 2 1/2 månads sömnlösa nätter och styrkan och orken i kroppen är som borta. Men, nu till en annan fundering - när de röntgat mig så ska dom skicka svaret på röntgen till min läkare (som är på semester), vad händer då? Kommer det röntgensvaret bara ligga där och samla damm innan han kommer tillbaka? Åh, så jag är less nu!
 
 
Personalansvarige på mitt jobb ringde och berättade att Aditro (ett företag som de anlitar med löner m.m.), nu äntligen ska ha skickat iväg Försäkringskassans förfrågan om min årsinkomst till dom. Så kanske jag också får in lite pengar på kontot snart....håller tummarna! Enligt Försökringskassan så hade de skickat ut en förfrågan redan den 10 april...över en månad sedan! Tur man är två i familjen när pengarna tryter....
 
 
Att man kan bli så slut i huvudet av alla dessa samtal! Känner mig så trött just nu, men vill ju inte heller somna om röntgen eller human resurs ringer...never ending story!
 
 
Spara