Jocke fyller 50 år idag!

Hipp, hipp, Hurra för världens bästa Jocke som fylle 50 idag! Nästa gång är det min tur....hahaha! Vilken dag! Vi fick äta en supergod smörgåstårta, fikabröd som Jocke bakat och tårtor.....mums!
 
Jag och Kuro började morgonen med att vispa grädde och göra ordning tårtan....jag har en sådan tur att jag har en duktig diskmaskin....och naturligtvis så hissades storflaggan upp i topp!
 
 
När mina föräldrar kom så hade de med sig en lapp som de gav Jocke och ett snöre att följa till hans present. Man blir ALDRIG för gammal för en skattjakt...det är ett som är säkert! Det bidde en kortsida till markisen till vår husbil, nu kan vi mysa ute även om det blåser....härligt!
 
 
När Karin och Alrik kom så upptäckte min pappa att Alrik hade på sig slips. Då ska ju han inte vara sämre! Han tog en av tygrosetterna som Jockes paket var prydd med och gjorde helt sonika en slips åt sig själv. Vacker så det förslår.....hahhaah! Izabell, Mats, Monika, Johanna, Tarja, Lena och Dick kom också och grattade fördelsedagsbarnet.
 
 
Av Dick, Tarja och Lena så fick Jocke en skithäftig sak. Nu märker jag naturligtvis att jag har vänt kortet upp och ner, men det var en låsanordning som satt fast runt whiskeyflaskan, för att komma åt flaskan så måste Jocke komma på ett ord på fem bokstäver och på kortet fanns en ledtråd - "This you vill be if you dont share with me!" Han kom på lösenordet.....hahahah!
 
 
....mer smörgåstårta och ännu mer fika!
 
 
Jahapp, nu har jag helt plötsligt en vis man! Det känns faktiskt rikitgt bra måste jag säga....nog för att han var vis innan, men ännu visare är bara positivt!
 
Naturligtvis så skulle jag få hög feber på kvällen - 38,8...typiskt! Jag låg mest i soffan och bara tittade på när de andra hade det trevligt - men, på det stora hela så har dagen och kvällen varit lyckat.
 
GRATTIS ÄLSKLING....du är bäst!
Spara
Spara
Spara