Datum för operation

På ronden idag kom läkaren in och berättade vad som kommer att hända. Jag hade trott jag skulle bli opererad i morgon (gick det ryktet igår). Men, nu har de gjort min operation till en planerad och det ska ske den 7 juni. Det första jag tänkte var - nej....det går ju inte.... den 5:e får vi hämta hem lilla Maya. Men, så tog förnuftet över igen och läkaren berättade hur operationen kommer att gå till m.m. + att jag troligtvis kommer att få stomipåse på magen så att tjocktarmen får vila. Hon sa att en planerad operation är så mycket bättre och att både Stina och Susanne är experter på just tarm och de skulle jobba tillsammans under min operation.

Påse på magen? Det snurrar i mitt huvud just nu....runt, runt och runt! Stomipåsen är bara tillfällig, får kanske ha den i 4-6 månader innan tarmen läkt helt...sedan är det meningen att "påsen" skall bort igen....alltså en ny operation. Nu tar vi ett steg i taget!

 
 

Nu snurrar det i huvudet kan jag lova och som om detta inte var nog så kom även dietisten hit och berättade vad jag skulle äta inför operationen när jag var hemma. Skonkost: lättsmält kost med bra näringsvärde. De vill ha stopp på min viktnedgång innan operationen. Får läsa mer i pappren hon hade med sig när det blir lite lugnare....men, först ska jag äta lite mat.

 

Nu ska jag vila en stund innan det kommer besök i eftermiddag! Undra om jag får åka hem ikväll? Senare ska jag gå igenom alla pappren de lämnade åt mig....pust! Det snurrar i skallen just nu...

 

Jo....har pratat med uppfödaren och det var inga problem att de hade kvar Maya i en vecka längre....så Skönt! Vet inte hur vi skulle ha löst det annars....tack Ulla-Britt och Margareta ❤.

 Jag fick gå hem ikväll på en lång permision....ända tills den 6 juni - då måste jag in för att förberedas inför operationen. Men, ack så skönt när de plockade ut nålen ur armen....helt underbart ljuvligt! Jocke var hos mig, så vi drog därifrån vid 18:00 tiden.

Home Sweet Home...here i come!

Spara
Spara
Spara