Överraskande samtal och bus på gården

Igår så ringde min mobil och jag såg att det var från Human Resurs (min vårdcentral)! Jag tänkte...vad är nu detta? Det var min läkare Staffan som ringde och sa att han hade sett till sin fasa att jag var inlagt på sjukhuset och undrade hur jag mådde och hur allt gått (han har haft semester). Lite överraskande måste jag säga, skäms han eller? Han frågade hur allt gått till sedan jag hamnade på sjukhuset och undrade om kirugdavdelningen sagt något om att de dissat hans två remisser till mig dit. Jag sa att jag bara visste om en diss...den första, men den andra (som han skickade in i mitten på april) hade jag inte hört deras svar på. Staffan sa då att det hade han - de hade sagt: "Vi har inte tid med en tarmutredning förrän i slutet av maj!".Vi har INTE TID....tänk om det varit något så allvarligt som en cancer/tumör i min tarm...skulle jag då måste ha väntat i över 1 1/2 månad innan de kunde ta sig tid att göra en utredning? Ska det verkligen vara så här???? Blir så förbannad, men tyvärr inte alls förvånad! Tack och lov så visade rötgen på att de inte kunde vänta med sin utredning....tack och lov för röntgen! Han sa också att det hade varit så difust på mig genom att jag inte visade mer smärta än vad jag har gjort. Att om jag hade visat mer smärta så kanske detta skulle ha gått mycket fortare. Allvarligt, alla har väl olika smärttrösklar och mitt Crp har ju tydligt visat på att det är något allvarligt fel...eller? Men, trots allt så var det bra av honom att han ringde upp mig och han sa att jag kunde kontakta honom om det skulle bli något som helt strul med vad som helst så skulle han hjälpa mig....snällt! Men, kan inte skaka av mig känslan att han har dåligt samvete!
 
 
Nu, till något betydligt roligare.....bus med Kuro ute på gården! Oj, vad den hunden gillar att leka...trots sina 10 år så är det full fart på honom och han vill aldrig sluta med leken. Leken som går ut på att jag kastar och han hämtar....hahahha!