Lite av varje...

11:00 har jag en tid på sjukhuset igen för att kolla stomin och ärret på magen. Jag har en liten glipa i ärret som vätskas och jag måste ha skydd över det...inte så skoj! Men, det var så bra att sköterskan kunde leta reda på Stina (hon som opererade mig) och hon själv fick se glipan i ärret. Hon sa att allt så jättefint ut och att den där glipan kommer att försvinna på några dagar! Hoppas hon har rätt! Stina är så gullig och snäll....gillar henne skarpt!
 
Stomin var inte helt bra, jag var fortfarande röd på skinnet runt stomin och denna gång hjälpte hon mig att lägga dit en slags packning innan hon fästa själva stomipåsen på magen. Hon tyckte att jag skulle fortsätta med det och så skulle jag komma in igen nästa tisdag för att visa upp mig. Jag är troligtvis röd för att bajs har kommit i kontakt med huden runt själva stomin och bajset är rätt frätande. Ni som har barn kanske kommer ihåg hur röda barnstjärtar kan se ut om de haft bajs i blöjan för länge eller har diarée.
 
 
Idag så har Maya (under sträng uppsikt) fått springa lös på gården....inte bara inne i hennes lilla hage. Jisses, så hon flög fram....hon sprang som en galning och tyckte allt var så spännande. När jag åkte hem från sjukhuset så stannade vi (jag och pappa) på granngården för att köpa lite kompostgaller. Får se om vi får upp dom i morgon kväll. Det skulle vara så skönt att en gång för alla säkra granhäcken ordentligt med just kompostgaller, så att man inte behöver ha henne under uppsikt hela tiden. Hon tycker det var så skoj att få upptäcka nya stora ytor...
 
 
Ikväll så har Jocke klippt till lite plast som ska ligga i facken vi har framme i husbilen. Dessa ska göra att sakerna inte åker omkring så lätt....så som pennor och annat vi brukar ha där. Maya och Kuro fick följa med in i husbilen....första gången för Maya. Hon inspekterade varje vrå i husbilen och allt verkade vara till hennes belåtande. Hon fick sitta uppe i soffan med Kuro ett tag och efter en stund så somnade hon till och med - underbara lilla vovve.
 
 
Nu längtar jag efter att få husbilen i rullning och upptäcka Sverige med mina älsklingar. Vi har funderar lite på att åka efter Vildmarksvägen i sommar och till High Chaparall....och så får vi se vad som blir där i mellan!