Inskrivning på kirurgavdelningen...

Idag fick jag skriva in mig på kirurgavdelningen, genom att det är röd dag på tisdag och min operation är på onsdag! De tog tre rör blod, kollade blodtryck, tittade igenom min hälsodeklaration, klämde på magen, kollade vikt, längd, ritade prickar på magen (var eventuellt stomipåsarna skall sitta), kollade hjärta och lungor. Nu är det bara att åka hem och åtrekomma till kirurgavdelningen innan 20:00 i morgon kväll. Då ska jag måste duscha in någon desinfektionsmedel för att göra om samma procedur på onsdagsmorgon innan operationen. Nu börjar det bli pirrigt kan jag lova!
 
Usch, vad jag hatar att bli stucken med nålar! Kan inte ens titta när hon skulle sticka mig. Det värsta är att jag VET att det kommer att bli ännu mer stickande in i mina blodådror i morgon + att jag skulle få en ryggmärgsbedövning....gruvar mig nanting!
 
Höger prick är om jag får stomipåsen på tunntarmen och den vänstra pricken om den hamnar på tjocktarmen. Jag hoppas om jag måste få en stomipåse inopererad att det blir på tjocktarmen, som jag fattat så är den  lättare att sköta om.
 
Efter turen till sjukhuset så var vi hungriga - så ett snabbt stopp på Sibylla för lite käk. Jag tror ni fattar vilken tallrik som är min...
 
 
 
Men, det bästa av allt var en bild som Ulla-Britt (uppfödaren av Maya) skickade till mig! Hon skrev: "Nu har du något att suga på så att operationen går bra och att du kryar på dig snabbt!" Ja, nu har jag verkligen något att suga på....hahahah...och, ja....jag VILL verkligen krya på mig snabbt! Längtar så otroligt mycket att få hämta hem denna lilla skönhet!
 
 
Tack Ulla-Britt för denna underbara bild på lilla Maya! Den bilden kommer Jocke att få skriva ut i färg till mig så jag kan titta på den när jag ligger på sjukhuset och kryar på mig snabbt!
 
 
 
#1 - - Lena Tuffy & Mio:

Ja...hon går från klarhet till klarhet !!
En riktig skönhet ( väldigt lik Tuffy som valp) ❤️❤️❤️❣️❣️

Svar: Jag vet....det är trots allt Tuffy som är min förebild :)
CARINA WESTIN