Grattis Sverige!

Idag är det Sveriges nationaldag! Hur firade då vi den ståtliga dagen...jo, med en mjukglass på Villakiosken. Den första mjukglassen för mig i år...det är jag värd! Mums, så det var gott...och att solen sken på oss var heller inte så dumt.
 
 
 
Nu har jag precis packat klar väskan som jag ska ha till sjukhuset ikväll....suck! Det är nu bara 3 timmar kvar innan Jocke och Kuro skjutsar mig dit. Är så otroligt nervös just nu....det är aldrig roligt när man inte vet vad som kommer att hända. Det är en sak att folk säger att de kommer att gå bra och ger en massa tips, jag vet att det är i all välmening och utav egna erfarenheter. Tack för det! Men, jag har aldrig blivit opererad förr....så jag har ingenting att förhålla mig till, men...det kanske också är bra!
 
Det enda jag vet just nu är att jag ska vara där innan 20:00 (då stängs dörrarna till sjukhuset) och att jag ska bli tilldelat ett rum och att jag ska duscha i något desinfektionsmedel och att jag inte får vara ute och gå i korridorerna efter det. De ska säkert sticka mig också....så det är klart inför operationen i morgon bitti. Fatta...i morgon bitti ligger jag på operationsbordet i massor med timmar.....åhhh.....så jag är orolig och nervös inför detta. Är också orolig inför uppvaknandet - hur ont kommer jag ha?, kommer jag ha stomi inopererad på magen?, hur länge ligger man på IVA?, när hämtar de upp mig till kirurgavdelningen?, hur lång tid kommer operationen att ta?, vad får jag göra när jag kommer tillbaka till salen?....ja, som ni ser - en massa frågetecken! Jag bara HATAR att inte veta....helst när allt handlar om mig! Känner mig så utelämnad till andra och känner mig så otroligt maktlös just nu.....suck!
 
 
Kommer att blogga från sjukhuset.....om jag orkar!
 
Over and out!