Farbror Izor som nattgäst!

Idag vid 10:00 kom mina föräldrar med Izor - de ska bort på galej och han ska få sova över hos oss en eller två nätter. Maya tycker detta är så spännande, men Izor (14 år gammal), tycker nog hon är allt bra jobbig den lilla jäntan. Maya försökte få igång lek med honom, men icke sa nicke....inget bus här inte tyckte Izor.
 
Det som är så fascinerande är hur fort man glömmer olika saker. Nu är Izor som en jätte och tung också - men, jämfört med Royce (på sina 9 kilo) var ju Izor lätt som en fjäder. Izor väger 4,4 kilo och Maya väger hela 2,9 kilo....just i skrivande stund. Jag undrar också hur stor Maya kommer att bli när hon vuxit klart - jag mätte Izor och fick honom till 34 cm....1 cm under max som är på dvärg. Spännande utveckling på lilla Maya!
 
 
Tänk att det skiljer 715 veckor mellan dessa två....men, ack så nytigt det är att få ha en hundkompis. Jag försöker övertala mina föräldrar att skaffa en hund till - pappa vill men mamma är lite tveksam. Hon menar att den nya hunden kommer att överleva dom två, men jag har sagt att självklart tar jag hand om hunden...om de köper en tik...hahhaa. Pappa har till och med kommit på ett namn till den "nya" vovven....Stella. Jag tror min mamma gillar Mayas black and tan....så hoppas....hoppas. Jag kan inte tänka mig mina föräldrar utan en hund - de har alltid haft hund (pudel) sedan 1979 då vi köpte vår första lilla silverkille som hette Cesar.
 
Här kommer en bilder på Domestic Silver Cesar:
 
 
Det är väl något alldeles speciellt med de grå/silver pudlarna....