Hundsäng av en tröja!

Idag har jag gjort en sak som jag tänkt göra väldigt länge....en egengjord hundsäng av min gamla sletna tjocktröja. Nu är det gjort...det är inte vackert, men jag tror Maya gillade den. Jag hade bara röd tråd som var tjockare så blått och rött får gå för tillfället...
 
Detta behöver du:
  1. En gammal tröja
  2. En kudde
  3. Kuddstoppning
  4. Nål och tjockare tråd
 
Jag började med att sy ihop halslinningen.
 
 
Sedan så sydde jag i en rak linje rakt över tröja - från armhåla till armhåla. Detta bli ett stopp  mellan sargen/ärmarna och liggdelen/kudden så att kuddstoppningen håller sig på plats.
 
 
Nu började jag stoppa kuddstoppning för glatta livet in i ärmarna och hela vägen igenom så att allt tommrum blev fyllt. Jag kunde ha haft i mer...men, men...stoppningen tog slut allt för fort. Det går åt betydligt mer än vad man tror och tröjan jag använde var riktigt stor och vid.
 
 
När kuddstoppningen var klar så tog jag en gammal kudde och stoppade in den längst ner på tröjan. Jag sydde sedan igen den längst ner så att kudden är sitter där den ska.
 
 
Jag sydde sedan ihop den stoppade ärmarna med varnandra för att sedan fästa den i delen där kudden är. Detta gjorde jag på grund av att annars så sitter ärmarna löst och hunden kan åka igenom....hahaha!
 
 
Klart! Med min obefintliga sykunskap (som kanske syns) så tog detta ca 40 minuter att göra. Nu hoppas jag bara att hunden också gillar den...
 
 
Den verkar vara accepterad av Maya och nu ligger den uppe i vårat sovrum och jag hoppas hon kommer att använda den också. Min tröja var otvättad så den luktar mycket av matte...kanske en liten tröst för henne (hoppas jag). Men, det klart...hon ligger ju hellre i våran säng och sover om natten/dagen.
 
Detta blev betydligt billigare än att köpa mig en hundsäng som hon kanske växer ur relativt snabbt för 5 - 600 kronor....detta var helt gratis (hade allt hemma redan). Nackdelen är väl om hon skulle kräkas eller nåt i tröjsängen....då måste jag sprätta upp allt igen för att kunna tvätta tröjan och kudden hon ligger på. Men, vad gör man inte för sitt lilla pälsbarn!
 
 
#1 - - Ewa Skogberg:

Vilken härlig sida!
Tack för fina och roliga pysseltips..ska genast göra både snuffel och hundsäng

Svar: Vag glad jag blir att du tycker om bloggen 😀 😀 😀. Både snuffelmattan och hund sängen är en hit hos mig 😀
CARINA WESTIN