Date med Izabell...

På eftermiddagen så hade jag en efterlängtad date med Izabell.
 
Medan jag och Maya väntade på att Jocke skulle sluta sitt jobb vid 16:30 (han tar med sig Maya hem igen), så gick vi och hälsade på Izabell...eller hennes katter egentligen. Vi ville båda se hur katterna skulle reagera på yrvädret Maya. Blaze (Ragdoll) fräste och morrade och öronen låg efter huvudet. Han var nyfiken, men inte tillräckligt för att våga gå fram och snusa på Maya. Bagheera (Brittisk korthår) låg först på pedistalen och bara observerade, men hoppade så småningom ner och han var riktigt nyfiken. Men, så fort Maya gjorde någon häftig rörelse så ryggade han undan direkt. Maya däremot tyckte de var helt ok och ville fram och snusa....men, Blaze tyckte hon nog lät lite otäckt. Bagheera tordes snusa lite på Maya när hon hade baken mot honom och i full fart att äta upp deras kattfoder....vilken tuffing!
 
 
Nu har jag överlämnat Maya till Jocke och nu går jag och Izabell på stan en stund + att vi ska äta någonting också hade vi tänkt. Vi gick runt på lite olika affärer och jag hittade lite grejer till husbilen - en stekspade till grillen, ett smörlock med kniv, några upphängningskrokar och en platskorg som vi ska ha till disken...jo, naturligtvis fick även Maya en leksak....en boll som satt fast i en sugpropp. Jag köpte även några färger till på pärlorna till vår Sverigekarta...en färg för varje år hade jag tänkt, jag har nu för fyra år!

 
Det har öppnat ett relativt nytt ställe i stan som heter Espresso House som vi gick till för att äta, fika och surra. Det var superfint där inne....så skulle jag kunna tänka ha min egen inredning. Vi tog varsin pulled pork wraps och till efterrätt en muddcake till mig något med caramell cheesecake till Izabell och en stor mugg Chai Latte till oss var.
 
 
Dit kommer jag att gå fler gånger....det var så stort, men ändå så otroligt mysigt med alla trädetaljer, kuddar och växter + riktigt häftiga lampor. Tack Izabell för daten med dig, jag måste få mig den Izabelldos med jämna mellanrum...annars blir jag nog galen!