E4:an stängs av i flera veckor...

Läste i ÖA att E:4 an kommer att stängas av från i morgon bitti. Det första sträckan är från Coop rondellen fram till avtagsvägen mot Arnäsvall och sedan på torsdag från Arnäsvall till Tävra. Pust, suck och stön! De ska lägga på ett nytt bindlager som skall förstärka bärigheten på vägen. Men, hur f...n kommer bärigheten på Flygfälsvägen se ut efter tung trafik och massor med bilar som kört på den i minst tre veckor? Vägen är ju redan nu riktigt dålig på vissa sträckor....sicket elände för oss som kör denna väg varje dag/natt
 
Tre veckor kommer detta att ta och under dessa tre veckor så kommer all E:4 ans trafik ledas om förbi....VÅRT hus!
 
Här kommer trafiken att ledas om...
 
Bara ett minne blott att kunna gå ut med hundarna efter denna väg ett tag framöver med andra ord. Hur kommer vägen att se ut efter all trafik, det lär vi ju få se till våren. Bilarna kör nog fort redan som det är och hur kommer hastighetsbegränsningen följas nu med alla andra som får långre och är mer stressad för att komma till och från sitt jobb?
 
Så här såg flygfältsvägen ut 2013
 
Så här dålig är vägen utanför vårat hus och ändå finns det mycket värre ställen efter flygfältsvägen. Hur kommer jag att kunna sova på dagarna nu när det kommer att bli betydligt mer trafik än vanligt? Gruvar mig + att jag kommer att få åka en annan väg hem nu i några dagar - via Svartby. Jag vet inte hur många gånger som bilarna skvätt ner mig och hundarna när det regnar eller har regnat....blir nog våtdräkt på både mig och hundarna ett tag framöver...hahhaha. Nä, skämt och sido - tur jag inte har så ångt att gå efter denna väg innan jag kan vika av mot Ovansjö....där är det betydligt mindre trafik (hoppas jag).
 
 
De funderingar jag har är:
  • Hur kommer "våran" väg se ut sedan? Vägen har ju redan idag dåligt och på vissa ställen inget slitlager alls?
  • Hur kommer det att gå för mig och hundarna när vi är ute på våra promenader, de kör ju fort nu redan som det är.
  • Kommer kommunen att se över vägen efter denna nya påfrestning på körbanan?
  • Hur kommer det gå för alla skolbarn som lämnas av efter denna väg?
  • Alla katter som finns runt omkring....hoppas de klarar sig!
  • Kommer min sömn bli påverkad?
  • Vad kommer bilisterna att tycka när jag stoppar upp hela körbanan för att kunna svänga in till mitt hus? (Har jag riktig otur så kan jag få stå en stund innan någon lucka dyker upp i motsvarande körfält).
 
Gruvar mig....men, hoppas att det kommer att gå smidigt. Mer info om detta kommer när alla bilar börjar rulla förbi vårt hus....
 
Tacksamhetsdagboken:
  • Är så tacksam att inte E:4 an är stängd ännu
  • Är så tacksam att än så är det lugnt och skönt ute efter vägarna
  • Är tacksam över att det finns hörselproppar
 
 
Spara