Thomsten´s White Devil - KING

Blev så sentimetal nu på kvällen när jag såg att "min" kennel lagt ut en bild på mig och King.....som var tagen för en härrans många år sedan. Åh...så jag fortfarande saknar denna hund!
 
King var min allra första egna hund som jag hämtade hem den 2 januari 1990, då var han bara åtta veckor gammal och hur söt som helst. King var otrolig på många sätt:
 
1) Vit som snö
2) Lugn och snäll
3) Gick väldigt bra för honom på utställningar - han fick ett BIM på Stora Stockholm utställningen och cert
4) Bevakningshund (tränade jag honom till)
5) Dressyrtävlingar vann hann
6) Han är fortfarande omtalad där jag tidigare bodde
7) m.m.
 
King blev 12 år, 9 månader och 4 dagar gammal!
 
 
Kings mamma Tanya
 
 
 
King är den lilla som pilen pekar på ;)
 
 
 
De små trollen...
 
 
King - bara 6 1/2 vecka gammal......nu är det inte länge kvar innan jag fick åka och hämta hem honom!
 
 
 
Go klumpen...
 
 
Nu är han äntligen "MIN" hund.....
 
 
 
9 veckor gammal
 
 
Äter lite välling ;)
 
 
 
Full i bus...
 
 
 
King med sina polare "Spirre" och "Halle" (mina föräldrars hundar - som också nu är änglahundar)
 
 
 
Valputställning - alla valpar ni ser på bilden är Kings syskon!
 
 
 
...börjar växa till sig och bli en ståtlig storpudel!
 
 
 
7 månader gammal
 
 
 
Kings mamma "Tanya"
 
 
 
Kings pappa "Pajas"
 
 
Kings pappa igen....näst sist på bilden!
 
 
King...
 
 
Det var den här bilden som "min kennel" Thomsten´s  hade lagt upp på Facebook...
 
 
 
Juniorklassen Stora Stockholm utställningen - King blev 1:a
 
 
 
Sitter och väntar på att få springa inne i ringen  igen...
 
 
 
King blev bästa hane bland alla pudlarna som ställde upp på Stora Stockholm utställningen och fick då sitt andra cert..... (Kommer fortfarande ihåg vad domaren heter - Rita Price Jones)
 
 
 
Kings pappa springer först, sedan "Lilja" som blev BIR - sedan är det Rosita och Diana och sist springer jag och King.
 
 
 
Diana (Kings skullsyster) är stamtik till Kuro....på sätt och vis så flyter Kings blod i Kuros ådror också ;) Jag tror att Diana är momorsmor till Kuro....om jag räknat rätt!
 
 
 
 
 
 
Spara