Klättra på Skuleberget

Izabell och Jocke hade tidigare talat om att de skulle klättra på Skuleberget....och idag så gjorde de slag i saken. Vi hämtade upp Izabell vid 10:00 tiden och så bar det av mot Skuleskogarna.
 
Jag hade bara med mig Kuro och tänkte passa på att träna passivitetsträning med honom samtidigt som "tokarna" klättrade uppför lodräta berg. Kuro har det så svårt att slappna av...han piper och gnäller och vill hela tiden att det ska hända någonting. Men, jag satt kvar och var så duktig ;)
 
Det var visst otroligt jobbigt att klättra (den vita leden), det var väldigt varmt! Så ska de klättra fler gånger så ska de göra det på en mer mulen dag eller senare på kvällen. Otroligt bra jobbat av Izabell och Jocke - imponerad!  De klättrade i ca 1 timma innan de var uppe på toppstugan - för att sedan vandra ner mot parkeringen igen...
 
 
I mitten av bilden så kan ni ana/se Izabell och Jocke som står på en klipphylla!
 
 Kuro tränar passivitet.....på mitt ben ;)
 
 

 
Nu är de äntligen nere på plan mark igen!
 
Efter klättringen så åkte vi till mina föräldrar och lämnade av Kuro - sedan bar det av för ett dopp! Vi åkte till Nävertjäl, det var ganska mycket folk där. Men, tillslut så hamnade vi alla tre i vattnet och hade det skoj en stund innan vi åkte iväg och käkade. Det var superskönt i vattnet när man väl doppat sig - innan var det mycket gruvsamt och kallt.
 
 
Spara