Tvättat husbilen idag

Phu....nu är jag totalt slut i armar och axlar! Jag har hållit på med att tvätta husbilen från 09:30 till 15:30.....med lunch och fikapaus inräknat. Men, en sak som är säker.....jag hade väldigt tur med vädret idag. Det kanske inte är det optimala att tvätta bil/husbil i strålande sol, men jag mår då betydligt bättre av värme och sol än kyla och moln. Det har varit +16 grader idag och det har blåst på rätt bra ibland.
 
Det är JAG som tvättar husbilen idag.....än om Jocke nu skulle vilja hjälpa mig så får han det inte på några som helst villkor. Idag är det nämligen fredag den 13:e och på dagen exakt 1 år sedan Jocke fick en hjärtinfarkt, och då tvättade han husbilen (läs detta inlägg här). Så varför ska man jinxa med gudarna + att han är hemma sjuk idag också (snuva och hosta), så bara där har vi en orsak till varför han ska sitta på en pall och titta på.
 
Nu kör vi.....
 
Det ska nu avfettas, tvättas med caravanschampo, gnugga bort alla lik (mygg m.m) som sitter kvar sedan förra säsongen, spola den ren......för att börja om från början igen. Jisses, så insekter och annat jox sitter fast i lacken....jag har gnuggat så fingertopparna ömmar.
 
 
Hundarna arbetar på sitt eget lilla vis.....med ett tuggben som försvann i ett nafs. För att hålla dem ännu mer sysselsatta så har de också fått letat godis som jag gömt lite överallt runt på tomten.....det kommer att ta ett tag (hoppas jag).
 
 
Mitt i allt husbilstvättande så har jag även tvättat våra sängkläder och hängt ut dom på tork. Nu ska de bli gott att somna ikväll.....

 
En välförtjänt paus.....och då blir det bus med hundarna på gården. Att det ska vara så roligt att bli jagad....hahhaha.
 
 
Nu är det iallafall sista schamponeringen....hua så den var smutsig denna gång. Men, nu är den så vit och fin igen......och det känns så otroligt skönt att ha det gjort inför kommande resor. Nu ska bara allt plockas in igen och hamna på sina rätta plaster.....sedan är det dags att börja med maten.
 
 
Vi hade det iallafall otroligt tur med vädret....hahah.
 
 
Phu, vilken dag.....det var denna lediga fredag det! Men, det känns även så skönt att allt gått bra idag....inga hemskheter har hänt (som förra året) och vi mår alla oförskämt bra.