Städa husbilen och en ambulansfärd

Solen skiner och det är en helt underbar dag.....trots att husbilen inte är körbar så måste den ändå städas. Hundarna fick varsitt ben och hade det gott i solen medan vi tvåbeningar får arbeta. Det är 21 grader ute och.....ja, ni förstår att det är härligt.
 
 
Jag städar inne i husbilen och har burit ut alla köksgrejer och Jocke tvättar taket på husbilen.
 
 
Maya står och tittar på oss och Kira hon ligger fortfarande och gnager fortfarande på det tuggben de fått.
 
 
Vid 11:00 tiden gick vi in för att fika och Jocke kunde byta sina blöta och kalla kläder till varma och torra. Vi satte oss att fika och helt plötsligt fick Jocke ont i bröstet/hjärtat och det pirrade i vänster arm. Han gick upp på övervåningen och la sig för att vila en stund, men det onda försvinner inte. Han kollade sitt blodtryck och det var superhögt, så det är ju inte heller bra. Han ringde 1177 och berättade allt för henne och hon skickade en ambulans till honom på en gång....för det är bättre att ta det säkra före det osäkra.
 
 
De tog in honom i ambulansen och skulle ta EKG på honom innan de åkte iväg. Men, jag blev så snopen när de bara stängde bakdörren på amulansen utan att jag inte ens fick säga hejdå till min älskling. Känner mig så oerhört snopen.....för de måste ju fatta att jag är så orolig. Jag fick inte heller följa med pga att det fortfarande är besöksförbud på sjukhuset här i Ö-vik pga av Covid. Efter en stund så åkte de iväg.....och jag har inte ens fått säga hejdå till honom! Maya är också orolig för sin husse....fy så otäckt detta är.
 
 
Fick sms av Jocke och ha sa att EKG:t i ambulansen inte visade på något onormalt, men att de skulle ta nytt EKG på sjukhuset och ta en massa blodprov. Så nu väntar både han och jag för provsvaren....han på sjukhuset och jag med mobiltelefonen i handen för att inte missa något sms från honom.
 
Svaret på blodproven lyder så här: "Det fanns spår av skademarkörer i blodet, någons lags enzymer som utsödras vid skada. Han har nu fått medicin som ska förhindra blodproppar och han har även fått ta ett Covid test. Han ska få komma upp på någon avdelning för att åka ner till Sundsvall i morgon för att röntga hjärtat. Han har också fått blodförtunannde sprutor och tabletter mot kolestrol".
 
Helt sjukt att de inte kan göra en hjärtröntgen här i Ö-vik.....utan att han måste åka ända till Sundsvall som ligger ca 15 mil bort.
 
 
Fy fan vilken hemsk eftermiddag detta varit.....och jag vet inte ens vart han är. Som jag fattade det på honom så har han inte fått kommit på någon avdelning än och inte fått något att äta än. Stackarn, han har ju inte ätit sedan frukost i morse om man inte räknar med kakan han åt vid 11:00.
 
Känner mig så otillräcklig just nu.....kan ju inte göra någonting förutom att vänta på hans sms. Jag vet inte ens när jag får träffa honom igen....