Röntga lungorna

Idag har jag en tid för en lungröntgen på Ö-viks sjukhus...klockan 10:00. Läkaren jag hade på Human Resurs (vid mitt återbesök), hade skickat en remiss för rötgen på mina lungor - efter den lunginflammation jag hade i början av augusti.
 
Jag åkte och lämnade hundarna hos mina föräldrar,  för jag vet att just en röntgen kan man få vänta länge för att få komma in (varit med om det förr). Jag strosade omkring lite utanför sjukhuset innan jag gick in....
 
 
Vid 09:45 anmälde jag mig i kassan på rötgenavdelningen...två minuter senare fick jag komma in. Snacka om snabba ryck denna gång....jag var klar innan min egentliga tid klockan 10:00. Jag fick ta av mig allt på överkroppen, sätta upp håret i en tofs (med lånat gummiband) och ta av mig halsbandet. De tog två bilder - en bakifrån och en från sidan. Hon som skötte röntgenapparaten sa åt mig att:- "Ta ett djupt andetag och håll andan tills jag säger till". Jisses, jag trodde hon aldrig skulle säga åt mig att andas igen - det var riktigt obehagligt. Men, nu är det gjort....skönt. Svaret skulle skickas till min läkare inom en vecka och nu får jag bara hoppas på att den läkaren talar om för mig om hur mina lungor såg ut. Jo, röntgensköterskan sa att 58% av all röntgen de gör här på sjukhuset är akuttider - så jag hade en himla tur idag. Ibland måste man ha tur också...eller hur!