Mycket idag...

Är så förbaskat trött.....gäsp!  Jag har sovit i ca 4 timmar idag....gäsp! Men, det är bara att bita i det sura äpplet och kliva upp och börja med dagen. Frukost till mig och Kira och sedan bar det av till Örnfrakt för att hämta ut ett paket som kommit till mig. Efter Örnfrakt så åkte jag ut till mina föräldrar i Järved....hundarna ska vara där medan jag åke på vattengympa. Men, först gick vi på en kort promenad med hundarna. Mitt i allt det trötta och stressande för att hinna allt så är det så otroligt härligt att få se solen + att det knappt blåser något idag. En annan sak - det är så mycket mindre snö här i Järved än vad vi har i Täfteå...fuskigt kan jag tycka.
 
 
Mot vattengympan! Jag har fått så otroligt ont i mitt högra knä igen och äter tabletter igen (jag hatar att ta tabletter i alla dess former). Men, natten mot idag på jobbet fick jag tillslut lov att ta en ändå....det gör så ont. Knät låser sig hela tiden och jag har en ständigt molande värk + att det är svullet. Suck! Hur det kommer att gå på vattengympan har jag inte en aning om...men jag är i allafall på plats i bassängen. Duvorna i parkeringsgaraget intill Paradisbadet är en pest....jag stod och tittade på dessa två en stund när jag hörde ett "splasch" alldeles bredvid mig. Tittade upp och där satt det en duva med ändan mot mig och sket.....blä!
 
 
Ut till Järved igen för att hämta hundarna....men, först njuter vi en stund i solen på deras altan. Pappa håller på att pyssla med båten - han längtar nog tills isen försvunnit kan jag tro.
 
 
Hemma igen (vid 16:00 tiden)....och solen skiner fortfarande!
 
 
Jo, måste ju bara visa vad som fanns i paketet jag skickat efter. Tada....ett trimförkläde! Jag har en trimjacka, men jag får alltid fullt med hår på byxorna - så nu har jag äntligen ett trimförkläde. Jag fick detta som tack för hjälpen av Ulla-Britt för att jag hjälpte henne att raka de nio små pudelnosarna i lördags (se det inlägget här). Jag skickade efter och Ulla-Britt betalade....smart va! Nu vill jag testa detta förkläde med de lila hundtassarna på - men, det får bli imorgon för jag är alldeles för trött och har alltför ont i mitt knä för att gå i trappor i onödan.
 
 
Gäsp!