Rakat 9 små pudelnosar...

Har idag varit till min uppfödare (Vitterklippens kennel) och hjälpt till att raka nio stycken små pudelnosar. Men, oj så de är söta hela högen och det är en riktigt jämn och fin kull - de som är black and tan hade riktigt fina teckningar allihopa. Vilken tur jag har en liten Kira hemma...annars hade jag nog smugglat med mig en liten under jackan när jag åkte hem...hahaha.
 
De små liven är sex veckor gamla och om bara några veckor så ska de lämna mamma Lykke och åka till sina nya mattar & hussar. Nu börjar vi med en bild mer orakade nosar och hela högen är i sin valplåda....åh, så söta den är!
 
 
Nu börjar vi rakningen! Ulla-Britts dotter höll i valpen medan jag rakade deras nosar på löpande band. Av alla nio så var det bara två som trilskades lite....men, alla fick sina små nosar rakade tillslut. En efter en blev de rakade och sedan förflyttade till en annan inhängnad inne i deras vardagsrum.
 
Nu är alla rakade....så söta de blev. Finns inget bättre än en nyrakad pudelnos...
 
 
Efter mycket pipande från valparna kom Lykke till undstättning med hennes portabla mjölkbar och alla blev som i ett trollskag alldeles tysta. Tänk vad en mamma kan ha en lugnande inverkan på sina små...
 
 
Jag passade på att raka Lykkes nos när jag ända var på hugget....hon är helt underbar denna Lykke. Så mjuk och fin till sättet....och hon är verkligen Ulla-Britts följeslagare i vått och torrt.