Onsdag....suck!

Idag jobbar jag igen efter 1 veckas ledighet. Tack och lov så jobbar jag bara två kvällar innan jag återigen är ledig. Izabell ska bara ta det lugnt här hemma idag tillsammans med Maya och Kira....hon måste ju återhämta sig också. Jag är så glad att hon är hemma här i Sverige och hos mig....än om det bara är för en kort tid.
 
Jag och hundarna passade på att gå på en promenad medan Izabell fortfarande sussar så sött....hahha.
 
Hösten är verkligen här nu.....på gott och ont. Det goda är att alla flygfän mer eller mindre har försvunnit, luften är klar och kall, löven ändrar färg och man man återigen börja tända ljus inomhus på kvällarna. Det onda är att man måste börja ta på sig mera kläder igen, kvällarna blir snabbt mörk och höststormarna + att sommaren officielt nu är över.
 
Efter den senaste höststormen så har det blåst ner en tall över elledningen tvärs över där vi bor. Vi har meddelat vattenfall om detta, men än så länge har ingen varit här och tittat. Jag hoppas verkligen de gör någonting åt detta snabbt...för det blåser på rätt bra ute fortfarande. Jag vill ju inte bli utan el.....
 
 
Tillbaka till min och hundarnas höstlika promenad....som idag gick i färgen rötts tecken
 
 
Solen orkar inte skina genom molnen idag....och det är "bara" +14 grader ute.
 
 
Kira var väldigt sugen att springa ute på lägdan, men jag har bara på mig sandalerna....så det blev inget utav det denna gång.
 
 
Jo, min mamma har lånat ut sin bil till Izabell de dagar hon nu är här i Sverige. På torsdag ska hon till sin pappa och äta och på fredag förmiddag ska hon åka och hälsa på en kusin. Så vi kan nog lämna tillbaka bilen till helgen.....
 
 
Än finns det några enstaka lupiner som kämpar på i höstrusket....hejja, hejja!