Frostig och kall promenad

Idag när vi gick ut på en promenad med hundarna, vid 09:30 tiden....så var det fortfarande vitt ute på marken och på solpanelerna. Idag åkte det varmare jackan fram, pannband och vantar (med de använde jag aldrig). Solen tittar fram och den värmer så skönt, men så fort vi kommer in i skuggiga områden så blir det så kallt igen....brrrr.
 
 
Vi gick en sväng in i skogen, men de var så himla blött på stigen efter skyfallet vi hade i förrgår. Så det blev ingen riktig skogspromenad idag....kanske lika bra det. Det står nämligen bilar lite överallt längs efter Flygfältsvägen....det är älgjakt som pågår.
 
 
Vi stötte på hacke hackspett också inne i skogen....den trummade på så att det ekade lång väg. Hur är dessa hacknade fåglar skapta egentligen? Hjärnan måste ju åka runt som i en torktumlare på dom, men de har nog någon smart lösning på detta skulle jag tro.
 
 
Vinter närmar sig med stormsteg....nu har till och med plogpinnarna åkt upp längs efter vägen. Jag är inte så himla förtjust i vintern....de blir bara en massa extra jobb. Det ska skottas, det ska kläs på en massa kläder (både på mig och hundarna), snön som klibbar fast i hundarnas pälsar, man fryser och det dras in en himla massa snö. Det finns i och för sig några saker som jag bara älskar med just vintern.....det är när det knarrar under fötterna en solig vinterdag och julen.
 
 
Höstens underbara färger.....åh, så jag hade velat att dessa löv får sitta kvar på träden länge.