Efter regn kommer solsken

Men, alltså.....jisses så det regnade igårkväll, det måste ha regnat över 50 mm. Det bara öste ner och inte ens hundarna ville gå ut. Vi fick helt enkelt avvakta tills det regnade lite mindre. Tack och lov så regnade det som värst under natten. Men, som sagt.....efter regn kommer solsken. I morse så sken solen igen och inte ett enda regnmoln så långt ögat kunde nå. Det är otroligt hur snabbt vädret kan skifta snabbt.


Ledig fredag och då åker jag och mamma in till stan och hundarna får stanna hemma hos mamma.

Höstens färger är ju bara helt otroligt vackert....träden liksom lyser.



Första anhalten blev på Espresso house och en macka och godsak hamnade på tallrikar + en chailatte till mig och kaffe till mamma. 

En sak som irriterar mig så otroligt mycket är vissa hundägare. Hur kan de låta hundarna sitta i tygsofforna de har där, som om de vore hemma i deras egna vardagsrum. Tänker de inte att deras tassar kan smutsa ner och att päls kan fasta i soffan? Jag fattar inte att man som hundägare inte är mer rädd om de ställen man faktiskt får ta med sig sin hund. Visst, det var bara en liten chihuahua, men storleken spelar ingen roll om nästa person sätter sig i den soffan och kanske blir smutsig eller blir allergisk pga av pälsen som finns där. Själv låter jag mina hundar sitta på golvet, eller på insidan av min jacka i soffan. Hur gör ni?


Gågatan i Örnsköldsvik....och modo flaggan är hissad.


När vi kommer hem till Järved igen, så går vinen promenad i det underbart vackra höstvädret. Allt blir så mycket vackrare när solen skiner, trots att det fortfarande är väldigt blött på marken efter gårdagens regnväder. 





På vägen hem så stannade jag till på Arnäs kyrkogård...för att kolla till gravarna efter allt regnande. Allt såg bra ut och alla gravlyktorna stod som de skulle.