Brrrr......vad kallt det var ute i dag

Jag och hundarna gick ut vid 09:30 tiden nu på förmiddagen och det är bara +3 grader ute....brrrr. Det var nästan så att man måste ha haft vantar på sig.....men, såklart är de hemma. Men, efter ett tag så hade jag fått upp värmen....så det gick bra ändå. Solen finns där bakom molnen, men lyckas inte riktigt bryta sig igenom.
 
 
Än finns det några lupiner kvar som kämpar mot hösten.....de är som små juveler i allt det beiga. Men, tyvärr så försvinner de nog snart också....för meteorologerna har utlovat snö eller snöblandat regn, längst upp i Västernorrland. Jag vill inte ha snö än......det räcker om snön kommer i december och försvinner i februari...hahhaha. Jag gillar grönt mycket mer än vitt!
 
 
Idag gick vi in i skogen....eller kalhygget är väl mer korrekt skrivet. De får i allafall vara lösa och springa i stort sett som de vill. De blir ju så glada när de får vara lösa. Det måste ha passerat mycket vilt denna gång, för de snusade och snusade långt utanför själva stigen som fortfarnade finns kvar till viss del.
 
 
En sak som Kira är väldigt duktig på.....och det är inkallning. Maya kommer såklart också på inkallning, men hon är liksom lite segare i starten...hahahah.
 
 
Vi fortsätter nu utanför stigen.....och det är knöligt och fullt av ris som ligger på marken. Vi fick också se stora bajshögar (inte björn), älgspår i massor och en del harlortar på det. Väldigt spännande tycke hundarna och jag höll dem i närheten av mig resten av promenaden. Kira hon är duktig på att spåra och kan då få en släng av dövhet.....så därför får de helt enkelt vara i närheten, så att jag har lite extra koll på den lilla damen.
 
 
Solen har fortfarande inte lyckats tränga sig förbi molnen.....