Sommaren är vacker....

Visst är väl sommaren vacker med alla sina färger.....och det doftar även otroligt gott ute just idag. Solen skiner och molnen börjar hopa sig på himlen...det är "bara" 16 grader, men det känns som om det vore åska i luften. Det är så otroligt varmt och kvavt ute.....så 16 grader som det står på mobilen kan nog inte stämma.
 
Men, jag och hundarna tar vår dagliga förmiddagspromenad bland alla blommor och grönska.
 
 
Bonden har harvat på åkern och än en gång så blir jag så tacksam över dessa bönder som håller vårt landskap öppet och vackert.
 
 
Badbryggan ligger nu i vattnet.....nu är det verkligen sommar igen.
 
 
Vi vänder om och går hem igen och jag ångrar verkligen att jag har långbyxor på mig idag....phu, så varmt det är. Jag inser också att det är dags att ge hundarna sitt fästingmedel.....för de är mer ute bland det höga gräset, än efter vägen.
 
 
....och så lite mer blommor
 
 
Kolla in lägdan.....vilket blomhav. Det gäller att passa på att njuta medan de fortfarnade finns kvar. För inom en snar framtid så kommer bonden att slå allt som finns på den. Så jag står och njuter och tittar på detta böljande blomhav en liten stund medan hundarna snusar som hundar gör.
 
 
Trädgårdslandet är också på gång och jordgubbsplantorna har fina blommor....längtar efter våra goda jordgubbar. Jag tror det var morötter, blomkål och broccoli som Jocke satt i år. Ok, för morötter med de andra är inte rikitgt i min smak...hahhaha.