In i skogen vi går....

Eller kan man verkligen kalla det att vi går in i skogen längre? Vi går ju den mesta tiden faktiskt på ett kalhygge....men, det är väl fortfarande skogen. Hur som helst.....hundarna älskar att få springa lösa en stund och vad gör man inte för dessa små lurvtussar. Jag måste erkänna att jag också tycker det är riktigt trevligt att gå på kalhygget när det blåser.....för då finns inga myggor som vill bita mig och hundarna.
 
Men, innan vi kommer in i skogen så måste vi gå efter vägen en stund......och då får man se massor med fjärilar.
 
 
Sådär ja, hundarna är nu lösa och nu går vi och jag har fickorna fylld med godis (och de vet om det....hhahah).
 
 
Maya kan inte förstå varför det inte finns blåbär. Hon letar och letar efter dessa blåa bär på varje buske vi går förbi. Hon tittade anklagande på mig...precis som om det var jag som trollat bort dem på något sätt. Det är liksom svårt att förklara för en hund.....att de kommer blåbär om några månader.
 
 
Vi fortsätter och med jämna mellanrum kommer de själva fram till mig, för då är det helt enkelt godisdags....hahhah. De springer iväg en bit och så kommer de tillbaka.....jag behöver inte ens kalla in dem längre. En sak som är säker.....GODIS är gott! Kira är den som springer längst bort ifrån mig och hon är även den som är mest godisssugen.....hahhaha. För får Kira en godisbit....ja, då står även Maya  ha en....trots att Maya redan går relativt nära mig (för det mesta). Det ska vara rättvist.....hahahha.
 
 
Nu kommer vi in på den mindre roliga biten......att gå igenom ris och snår. Det är som om myggen bidat sin tid i skogsbrynet, och så slår de till skoningslöst.
 
 
Nu är vi snart hemma igen.....men, först ska vi ta oss igenom högt gräs och blommor. Jag måste verkligen ge dem fästingtabletten och de snarast.
 
 
Detta tycker jag är så vackert......blommor mot en gammal lada med sina gråa brädor.
 
 
Hemma igen och det känns som om det kryper överallt på kroppen....allra helt i håret. Undra hur många myggbett jag nu fått under denna "skogspromenad"? Av någon anledning så tycker myggen väldigt mycket om min hårbotten och jag fattar inte hur de lyckas tråckla sig igenom allt hår. Otäcka varelser dessa mygg.......