En väldigt annorlunda midsommar....

Ja, en sak som är säker.....denna midsommar  har verkligen blivit annorlunda på så många olika sätt. Det mest märkbara är ju att detta är den första midsommar vi firar utan min pappa och det känns verkligen inte alls roligt på något sätt. Jag saknar honom så otroligt mycket.....och extra blir det ju förstås på högtider. Den andra saken som är väldigt annorlunda i år......det är att vi inte har någon husbil längre och det känns också väldigt vemodigt. Ingen bra midsommarkänsla i år med andra ord.....
 
Vi började som sagt denna annorlunda midsommar med att åka förbi pappas grav och önska honom glad midsommar. Men, jag måste erkänna att det kändes väldigt vemodigt att säga dessa två ord till honom. Livet har ju trots allt sin gång.....än hur mycket man vill spola tillbaka tiden.
 
 
Vi fortsätter sedan hem till Jockes föräldrar, för att fira midosommar där i all sin enkelhet. Min mamma kommer också dit och det syns även på henne att hon tänker mycket på pappa. Men, när vi kom dit vid 14:15 tiden så mådde Jockes mamma inte så bra och hon skulle gå och vila en stund.
 
Vi dukade iallafall upp för midsommartårtan.....ett måste på självaste midsommar.
 
 
Midsommartjejerna......
 
 
Vi stod/satt ute på altanen en stund och njöt av solen.....
 
 
Kolla vilken fin blomma.....den fanns på en stor buske/träd. En sådant "träd" vill jag också ha.....men, är det någon som känner igen dessa blommor och isåfall vad heter "trädet".
 
 
Grillningstajm.......och som alltid smakade det så gott!
 
 
Det är så här jag vill minnas våra midsommrar......de som varit tidigare år. När alla var friska och krya och livet lekte.....och vi hade det mysigt tillsammans. Men, tyvärr så ger livet och även tar.....så jag får leva på minnen och tack och lov så har jag massor (av både minnen och foton).