Vilken härlig dag....

Vilken härlig dag detta blev....och lång.
 
Jag, Jocke och hundarna (såklart), lämnade Täfteå ca 09:15 i morse. Vårat första stopp blev i Gullänget, där vi hämtade Johanna och sedan bar det av till Järved för att hämta upp min mamma. Vi ska alla nämligen åka ner och hälsa på Ove och Monika i Norrfällsviken i deras sommarstuga. Det var jättemulet ute när vi åkte och det var fortfarande lika mulet när vi kom fram till Älgstigen....det skulle ju vara sol idag!
 
 
Vi satt och surrade en stund ute på deras fina altan och fikade innan jag, Jocke, Johanna, mamma och hundarna gick en promenad in på självaste campingen. Titta....solen har tittat fram igen och även skrämt bort de dumma molnen som var på himlen. Underbart!
 
 
Oj, så stor campingen har blivit.....och naturligtvis måste vi bara gå ner och titta hur det ser ut där vi alltid har brukat stått med husbilarna tidigare somrar. Jag blev förvånad över hur få campare det var där nere vid vattnet, men vi mötte i och för sig väldigt många när vi körde ut mot Norrfällsviken.
 
 
När vi ändå är där så måste vi ju självklart även gå ner till vattnet och titta.....och även sätta oss en stund i vindskyddet. Åh, så många minnen som dyker upp.....mest tankar om pappa och saknaden utav honom. Jag saknar även husbilen.....så himla mycket....för tänk er att bara kunna sätta sig intill husbilen i varsin solstol med något gott i glasen och hundarna hade sin inhängnad att vara i...och bara vara.
 
Det är ju bara så underbart härligt att komma ner till vattnet och alla stenarna.....det är någonting alldeles speciellt med havets dofter sanden mellan tårna.
 
 
Det börjar bli riktigt varmt ute nu...phu. Vi traskar hela vägen tillbaka till Ove och Monikas sommarstuga och satte oss i skuggan på altanen. Vi blev alla servad med var sitt kallt glas vatten med en stor ibit i när vi kom tillbaka....det smakade väldigt bra, för nu var vi alla rejält törstiga. När vi druckit upp vattnet, fick vi som inte körde varsitt glas vitt vin.....Leva, heter märket och var faktiskt riktigt gott.
 
 
Vi blev även bjudna på mat.....grillat såklart och det var också så himla gott. Jag var verkligen hungrig efter våran långa promenad....hahhaha.
 
 
Hundarna fick springa lösa och utforska alla byggnader de har på tomten.....och så de utforskade...hahah. De tyckte nog att det var väldigt skönt att vara fria en stund.....och de gick med jämna mellanrum och kollade att alla människor var kvar på altanen. Detta är extra viktigt för ordningspolisen Maya....hahaha.
 
 
Mat, mat och åter mat. Vi fick en supergod kyckling, med grönsaksgrillspett, potatis och en god sallad till....mums. Vilken tur vi har.....som blev bjudna på mat och även hundarna fick mat, fast den hade jag med mig hemmifrån.
 
 
Utsikten från deras stuga.....inte fy skam. De har fått det så himla fint i sin stuga......och jag vill också ha en sommarstuga där. Men, tyvärr så är de så himla dyra i Norrfällsviken....men, just på denna plats finns det så mycket att göra för alla och envar. Det finns golfbana, tennisbana, badstrand, massor med promenadvägar, restauranger, havet att fiska i eller bara njuta utav, stenar i massor, kiosk, lekplatser för barnen, pool, en stor camping m.m.
 
 
Efter maten fick vi en blåbärskaka som Monika gjort och till den fick vi en egengjord råkräm. Denna råkräm måste jag även testa att göra själv någongång...för den var så himla god. (2 äggulor, 2 msk socker, 1 msk vaniljsocker och 2 dl grädde / 4 portioner) .
 
En sista sväng med hundarna innan vi åker hem igen.....en kort promenad intill deras stuga fick det bli denna gång.
 
 
Hejdå Norrfällsviken....jag hoppas verkligen att vi ses en annan gång!
 
 
Denna tripp tog oss ca 11 timmar innan vi var hemma i Täfteå igen.....och det känns på att varit utomhus i stort sett hela dagen. Jag sitter och gäspar och hundarna har redan lagt omkull sig i soffan. Kommer nog somna ovaggad ikväll.....hahahhaha.
 
Vilken härlig dag det blev!