Ännu en härlig dag....

Solen skiner och det är varmt och skönt ute.....men, det klart lite väl varmt är det nog för oss som "bara" arbetar här hemma och får slåss mot bremsen.  Idag har vi hållit på med altanen....och det är så trist att allt vi gör inte alls syns. Men, idag har vi (eller Jocke) sågat, tagit bort brädor, satt dit en plåtlist, kapat brädor och satt upp en vindpapp.....och jag hat varit hans hjälpreda och hantlangare. En sak som är säker....traktorn är bra till mycket....hahhaha (även grannen har traktorn som hjälpreda idag).
 
 
Självklart så måste vi ju även få i oss lite lunch......i varsin solstol ute på våran altan. Maya och Kira var bra sugna de också.....och bordet vi har för tillfället är en alldeles perfekt höjd för två små pudeltjejer.
 
 
Äntligen kom vindpappen upp.....nu ska vi sedan sätta upp brädor utanpå, men det får bli en annan dag. För nu är vi bjudna på mat hemma hos Mats och Monika ute på Lunnön.....ännu en dag som vi blir bjudna på mat, sicken lyx.
 
 
Vi var hos Mats och Monika vid 17:00 tiden....och phu, så varmt det är. Jag tror banne mig att det blir varmare och varmare ju längre kvällen lider. Men, det första jag fick när vi kom (Jocke kör), var en vindrink som Monika blandade ihop.....och det var riktigt gott.
 
 
Dags för mat....och det var så gott. Vi kunde alla sitta i skuggan och njuta av maten och den goda drycken. Vi fick kyckling, potatisgratäng, grönsaker, potatissallad (alá tyskt vis), bröd (alá tyskt vis), skinkröra till brödet och kantarellsås (som inte jag tog....gillar inte svamp, utan tog "bea" istället). Oj, så mätt jag blev.....
 
 
Efter maten gick vi ut på "lägdan" bredvid deras hus, så att hundarna fick busa av sig lite. Till och med gammelfarbrorn Yoshi (ca 14 år),  fick fart på benen.....hahha.
 
 
Nu vankas det efterrätt......tårta.....mums.
 
 
Min mamma skämmer bort Maya....hon matar henne med grädde från en liten sked. Ja, Kira fick också smaka lite grädde.......hahhaha, ingen skillnad på hundarna här inte. Om jag har bortskämda hundar.....nä.....jo, kanske lite...hahha.
 
 
Titta vilka fina betongpumpor Monika gjort......jag vill också lära mig att göra sådana. Hon hade också gjort ett fågelbad i betong...och flera pumpor i olika storlekar. Så himla snyggt.....vill ha!
 
 
Skickade en bild till Izabell när vi satt och åt och hade det gött tillsammans. Hon skickade en bild tillbaka och då satt hon i kassan på hennes jobb i USA.....hon skrev att hon hellre hade velat vara hos oss. Ja, det kan man ju förstå.....mysa eller jobba.....då är svaret ganska enkelt! Den enda nackdelen är ju att hon är ju så lååååångt borta.....så himla långt bort....buhu.
 
Tusen tack Mats och Monika för maten och trevligt sällskap + de goda drinkarna som hann bli två stycken, innan vi åkte hem.