Underbara skog....

Idag gick vår promenad in i skogen.....där vi alla tre trivs som allra bäst. Idag är det soldis och + 16 sköna grader. Det är ju något alldeles speciellt när man kan andas in kall och frisk luft i näsan, det är en av de allra bästa sakerna jag vet med hösten.....förutom lövens alla färger förstås. Men, idag nöjer jag mig med kall luft och lite sol + allt det gröna i skogen.
 
 
Vi har fyra ställen vi brukar gå in i skogen på.....och den vi gick in på denna gång var den näst sista. Både Maya och Kira är så vana med detta att de stannar vid varje ställe vi brukar gå in och tittar på mig. Fortsätter jag promenaden längs efter vägen så gör det exakt samma sak på plats nummer två...osv. Underbara hundar......
 
Idag tog vi oss in på stigen som går mot vattenkällan.....alltså plats nummer tre. Maya och Kira blev som vanligt överlyckliga när de insåg att vi faktiskt ska gå in i skogen idag.
 
 
Hundarna fick vara lösa och jag undrar vad som gått förbi där tidigare. De snusade nämligen både högt och lågt på vegitationen bredvid stigen.....hmmmm. Jag såg ingenting i skogen, men....något eller någon har nyss gått förbi där.
 
 
Tyvärr så har stigen blivit väldigt blöt efter det senaste regnandet....så vi kunde inte gå så långt in som jag hade tänkt från början. Det plaskade på rätt bra när hundarna sprang där......och jag vill inte blöta ner mina nya fina skor ännu.
 
 
Vi vänder om och går hem igen samma väg som vi kom.....för stigen efter skoterleden var precis lika blöt.
 
 
Skogen är väl bra vacker ändå.....
 
 
Ut på vägen igen.....och det är ju inte den allra trevligaste sträckan att gå på. Tänk om det ändå hade funnit en gångbana, för just nu måste vi gå på vägen och det är trots allt en 90 här. Men, tack och lov så är denna väg inte så tungt trafikerad....det går liksom i vågor (när flyget kommer eller går) och vid arbetsdagen slut. Oftast är det bara någon enstaka bil som susar snabbt förbi oss och de flesta bilar håller ut en bra bit ifrån oss.
 
 
Nu händer det snart grejer här hos oss......de ska komma och installera ett elskåp och sedan ta bort alla elstolplarna. Bara mellan oss och grannen finns det 3 stycken. Först hade de tänkt sätta elskåpet alldels vid vägen där vi åker in till vårat hus, men det är ju bara så otroligt dumt och ogenomtänkt. För det första så skulle skåpet skymma sikten + att all snö som både vi och plogbilarna skottar under vintern, brukar hamna just där. Vilken tur att Jocke var hemma då och att han kunde få dem på andra tankar. Nu har de bestämt ett nytt ställe.....alldeles nedan för vårat snickeri. Det ska bli spännande och se hur de tänker gräva ner elledningen och vart någonstans. Jag hoppas verkligen inte att de kommer och gräva på den del vi har inhängnad, utan att de går längs efter snickeriets baksida. De kommer även att sätta upp ett mindre elskåp mellan oss och grannen, men just nu vet jag inte exakt vart den ska stå. De ska också gräva ner elkablarna under vägen (på något sätt)...till de som bor på andra sidan, det ska väl kopplas ihop på något sätt skulle jag tro.