Ännu en tur i skogen...

Det gäller att passa på medans man kan.....för snart kommer snön. Så idag gick våran (min och hundarnas) promenad återigen in i skogen. Idag är det mulet med enstaka solglimtar och det är +14 grader ute.
 
Idag gick vi efter vägen som skogsmaskinerna brutit rakt in i skogen. Det var visserligen ganska lerigt på vissa ställen, men jag lyckades att klara att inte smutsa ner skorn allt för mycket. Hundarna däremot sprang genom pölar och in bland det blöta riset, som om det vore en härlig torr och fin sommardag. Men, kul har dom......och än en gång så har de frihet under ansvar.
 
 
Vi såg en massa älgspår efter "vägen" och hundarna spårade dessa in bland blåbärsriset. Jag kunde inte se någon älg, men hundarna vädrade i luften. Tack och lov att inkallningen fungerar för mig och mina älskade hundar...för ibland (helst Kira) drar de iväg längre bort än jag önskat.
 
 
Här har Kira och Maya fått upp vittringen på någonting inne i skogen. Helt plötsligt så slog det mig.....det är ju björnjakt som pågår just nu i Västernorrland. Men, jag hörde inga skällande jakthundar, så förhoppningsvis så är det inga som jagar precis där vi går just nu. Jag tror att vi går hem igen.....det blev lite för läskigt när björntankarna dök upp i huvudet och att hundarna visade sådant intresse för någonting inne i skogen som inte jag kan se eller höra.
 
 
I dags dato så har 31 björnar skjutits bara i Västernorrland och tilldeleningen är 85 stycken, så med andra ord så kan björnjakten hålla på ett bra tag till. Än så länge har jag inte stött på någon björn i skogen, men har både sett spår och högar av bajs (inte i år dock). Jag skulle så gärna vilja se en björn, men då vill jag sitta inomhus eller i en bil (eller fyrhjulingen). Jag vet ju inte heller hur hundarna kommer att reagera om vi stöter på en brun nalle i skogen....och det vill jag faktiskt INTE veta heller.
 
#1 - - Http://beccarebeccakarlsson.blogg.se:

Mysigt med skogen men förstår rädslan när tanken på Björn slog till. Inget man gärna hade velat "råka" möta. 😱

Svar: Ja, huvva 🫣
CARINA WESTIN