Sjukstugan fortsätter

Natten mot idag vaknade jag av feberfrossa......39,1 grader. Snacka om att man känner sig som en urvriden gammal disktrasa. Idag har vi inte gjort många knop här hemma. Vi har suttit uppe en stund och sedan sovit om vart annat hela långa dagen. Alvedon har vi båda knaprat som godis. Men, trots allt så är det ändå skönt att vara sjuk tillsammans.....för när den ena känner sig piggare kan den göra något medan den andra sover eller vilar.
 
Idag har febern pendlat mellan 36,7 till 38,6.....och det är så otroligt jobbigt. Från att i stort sett vara feberfri till att man toksvettas eller fryser. Jag har absolut ingen aptit....och jag har till och med kräkts när febern var som högst. Men, en filtallrik har jag iallafall fått i mig....alltid något.
 
 
På med sockar och tofflor.....för att sen liten stund senare ta av sig allt igen. Så har dagen sett ut för mig....kall, varm, kall , varm......suck! Åh, så jag hatar detta......
 
 
En sak som är säker.....det är så synd om hundarna just nu. Tack och lov så har vi hela gården inhängnad så de kan gå ut och göra sitt medan jag själv sitter inomhus och väntar på att de vill komma in igen. Måste hitta på något för dem inne senare.....godissök blir en bra aktivitet för dom. Får så dåligt samvete......men, vad ska man göra? Tack och lov så bor vi inte i en lägenhet, då hade allt blivit betydligt mycket värre och jobbigare (iallafall för oss tvåbeningar). 
 
 
Har börjat med min 2024 års Bullet journal, men klarar bara av att sitta där en liten stund. Det liksom droppar ur näsan.....och jag vill ju inte snora ner den. Vi hostar, nyser, snorar och har oss.....fy, f...n vilken förkylning denna Covid är. Detta är min andra dag med feber och Jockes tredje.....när ska detta gå över? Än fast man i stort sett är feberfri vissa korta stunder så orkar man ingenting alls, kroppen känns som en orkeslös geléklump.
 
 
Innan jag släppte ut hundarna för kvällspinken så kollade jag febern, den var då 37,1......och nu ca 30 minuter senare är den åter igen 37,7. Hur kommer det sig att febern pendlar så otroligt mycket?
 
 
Jo, höll på att glömma......tusen tack Alrik för att du åkte och handlade åt oss idag. För ingen av oss hade klarat av att åka och handla idag + att vi vill ju inte smitta ner ont anade människor heller.
 
Jag saknar promenaderna med hundarna, saknar att sitta utomhus i solen, saknar orken att göra saker, saknar att kunna busa hundarna ute på gården, saknar att kunna åka och handla, saknar till och med jobbet, saknar att kunna andas fritt, saknar att orka hålla på med in Bullet journar, saknar rena sängkläder, saknar frisk luft....saknar....saknar....saknar!
 
Ny dag i morgon och förhoppningsvis så känner vi oss bättre än idag.....för det måste ju gå över snart.